Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente De Ronde Venen
Logo van Gemeente De Ronde Venen

Beleidsadviseur RO

Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

6 nov 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De werkzaamheden betreffen:

  • Het adviseren over en beoordelen van ruimtelijke plannen bij de intaketafel
  • Het bewaken van de inbreng van derden hierbij en het toezien op het correcte verloop van inspraak-, zienswijzen- en vaststellingsprocedure
  • Actief deelnemen in de overlegstructuur voor de behandeling van ruimtelijke initiatieven
  • Het toetsen van gecompliceerde principeverzoeken in juridische zin en afstemming hiervan met vergunningverlening

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening of Geografie
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur RO binnen een gemeente
  • Aantoonbare beschikbaarheid in verband met een spoedige start van de opdracht, benoem dit duidelijk in het CV

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening of Geografie
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsadviseur RO
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met (duurzame) verstedelijking en participatieve besluitvorming, benoem duidelijke voorbeelden in het CV

Competenties

  • Communicatief sterk, makkelijk schakelen tussen beleid en belanghebbenden
  • Strategisch inzicht
  • Groot leervermogen
  • Zelfstandig
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

Organisatie en team

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente De Ronde Venen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente De Ronde Venen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Gespreksinformatie

Beoordelingsproces:

  1. Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen. Kandidaten die voldoen, gaan door naar stap 2.
  2. Stap 2: Selectie van vijf (5) CV's op basis van gunningscriteria, die aan de opdrachtgever worden voorgelegd.
  3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de CV's van de drie geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring bij soortgelijke opdrachten en organisaties. De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek.
  4. Stap 4: Selectiegesprek. Hierin wordt getoetst of kandidaten voldoen aan het profiel, met nadruk op competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning selectiegesprekken:

  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 13 november 2025 van 09.00 tot 11.30 uur.
  • Kandidaten die hiervoor zijn uitgenodigd, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 november 2025 bericht.
  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's
  • Opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr