Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Strategisch beleidsadviseur maatschappelijke ontwikkeling (jeugd)

gemeente De Fryske Marren

Herema State 1, 8501 AA Joure, Nederland

Sluit over 14 dagen
110 20 Friesland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

15 mei 2026

Uren per week:

20 - 32

Publicatiedatum:

4 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als beleidsadviseur Jeugd ben je verantwoordelijk voor de advisering op het gebied van jeugd, de financiele verantwoording binnen de P&C cyclus en het beheren van de jeugdbudgetten. Je ondersteunt de collegas binnen de beleidsonderdelen jeugd en onderwijs. Je bewaart het overzicht en verbindt beleid met de uitvoering. Je coordineert het inregelen van de nieuwe verordening jeugdhulp.

Door de specifieke aard van deze opdracht en de voorwaarden vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) bestaat het risico op een fictieve dienstbetrekking. Om deze reden komen zelfstandigen zonder personeel (ZZPers) en BVs met uitsluitend een directeur-grootaandeelhouder niet in aanmerking om (rechtstreeks) op deze opdracht in te schrijven. Inschrijving door een zelfstandige zonder personeel of een BV met alleen een directeur-grootaandeelhouder zal leiden tot uitsluiting van de opdracht.

Verantwoordelijkheden

  • Je houdt je bezig met de beleidsontwikkeling- en advisering op het terrein van de jeugdzorg en verordeningen
  • Financiele verantwoording binnen de P&C cyclus en beheren van de budgetten
  • Je ontwikkelt programmas en plannen op de hierboven genoemde onderdelen en voert de regie over de uitvoering hiervan.
  • Je brengt plannen in procedure
  • Je verzorgt de afstemming met relevante interne/ externe partners op onderdelen op het terrein van het jeugd en onderwijs.
  • Samen met de collega's ben je integraal verantwoordelijk voor het sociaal domein

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 tot en met 4 januari 2026 20 uur per week en van 15 januari tot en met 15 mei 2026 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zullen moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde start- en einddatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring als beleidsadviseur binnen een gemeentelijke instelling
  • Je hebt kennis van de jeugdwet, het sociaal domein en de opgaven voor gemeenten
  • Kennis van financiele en juridische processen binnen een gemeente
  • Je kunt bedrijfsmatig denken en handelen en beleid vertalen naar uitvoering
  • Je kunt mensen op een tactvolle manier meekrijgen in jouw visie en kunt goed omgaan met belangentegenstellingen

Wensen en competenties

Wensen

Niet bekend

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op maandag 22 september tussen 9.30 en 12.00 uur.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur