Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
De gemeente De Fryske Marren zoekt een ervaren projectleider Woo voor 16 uur per week, die de regie neemt bij de implementatie van de Wet open overheid (Woo). Jij zorgt ervoor dat zowel de actieve als passieve openbaarmaking goed wordt ingericht. Je brengt structuur aan in processen, verantwoordelijkheden en sturing rondom de Woo en weet draagvlak te creëren voor jouw voorstellen. Samen met collega's werk je aan een duurzame verankering van de Woo in de organisatie. Je werkt intensief samen met medewerkers van de gemeente De Fryske Marren en bent de verbindende schakel tussen beleid, uitvoering en techniek. Er is een inventarisatie van de huidige situatie en plan van aanpak aanwezig.
Verantwoordelijkheden - Je onderzoekt of het huidige publicatieproces aangepast moet worden. - Samen met collega's ontwikkel je een concreet voorstel voor de rol van Coördinator Woo-verzoeken. - Je stelt een multidisciplinaire projectgroep samen met expertise op het gebied van digitalisering, aangevuld met medewerkers uit het primaire proces per informatiecategorie. - Je maakt een GAP-analyse: wat is het verschil tussen de huidige en gewenste situatie in informatievoorziening en werkprocessen. - Je bereidt de aansluiting op de Woo-index voor. - Je zorgt in overleg met informatiemanagement voor de aanschaf en implementatie van een platform voor de publicaties. - Je stimuleert bewustwording en verzorgt trainingen gericht op houding en gedrag van medewerkers. - Je richt het eigenaarschap, beheer, monitoring en rapportage in voor de verplichte informatiecategorieën. - Je zorgt voor de implementatie van alle Woo-informatiecategorieën. - Je past systemen en werkprocessen aan waar nodig. - Je stemt af met andere relevante projecten en wetgeving, zoals MS 365, zaakgericht werken, Wmebv en AVG.
Eisen
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 12 januari 2026 tot en met 30 juni 2026 voor 16uur per week. - U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. - HBO of WO werk- en denkniveau met minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke organisatie; - Ervaring met project- en programmatisch werken; - Aantoonbare werkervaring met het opstellen van collegevoorstellen en het begeleiden van bestuurlijke besluitvorming; - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de implementatie van de Wet open overheid; - Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee.
Wensen en competenties
Wensen - Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeentelijke organisatie - Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met informatiebeheer en informatievoorziening - Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met de Woo
Competenties - Beleidsmatig denken: Je kunt de impact van wetgeving zoals de Woo vertalen naar beleid, processen en organisatie-inrichting. - Inhoudelijke kennis: Je hebt aantoonbare kennis van de Woo en de impact hiervan. - Projectmatig werken: je hebt aantoonbare ervaring met projectmanagement binnen gemeentelijke context - Plannen en organiseren: Je bewaakt de voortgang, planning en middelen. - Resultaatgerichtheid: Je werkt doelgericht aan het realiseren van de gewenste situatie en borgt de implementatie. - Samenwerkingsgericht: Je werkt intensief samen met collega's uit verschillende disciplines en weet draagvlak te creëren. - Stakeholdermanagement: Je stemt af met andere projecten en wetgeving en betrekt relevante partijen bij de uitvoering. - Overtuigingskracht: Je weet collega's en bestuurders mee te nemen in jouw voorstellen en aanpak. - Kwaliteitsgerichtheid: Je richt monitoring en rapportage in en bewaakt de kwaliteit van informatievoorziening. - Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare (je kunt het Fries verstaan of je wilt dit leren).
Organisatie en team
gemeente De Fryske Marren
Gespreksinformatie
De gesprekken vinden plaats op 12 december
Fase 2: Het interview Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging ja, De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 2 x 6 maanden.
Aanvullende informatie Vragen betreffende deze aanvraag kunnen uitsluitend in de applicatie van Inhuur WerkenInFriesland worden voorgelegd. Alle Leveranciers worden vervolgens door middel van de nota van inlichtingen, 1 a 2 dagen na sluiting van de vragenperiode, in de applicatie op de hoogte gesteld van de antwoorden op deze vragen.
CV Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. WerkenInFriesland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.