Juridisch adviseur

gemeente De Fryske Marren

Herema State 1, 8501 AA Joure, Nederland

Sluit over 6 dagen
105 32 - 36 Friesland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

7 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdracht omschrijving
Wegens personele wisselingen in het team zoeken we tijdelijk versterking. We zoeken een all-round juridisch adviseur. Als ervaren adviseur juridische zaken adviseer je gevraagd en ongevraagd over tactische en operationele vraagstukken en processen op het terrein van juridische zaken. Je adviseert de collega’s van verschillende vakteams over uiteenlopende juridische vraagstukken. Daarnaast houd je je bezig met Woo-verzoeken, de bezwaarschriften- en klachtenprocedure.

De gesprekken vinden plaats op donderdag 19 juni. 

Verantwoordelijkheden

  • Je adviseert gevraagd en ongevraagd over juridische vraagstukken met een maatschappelijke impact.

  • Je adviseert de verschillende vakteams gevraagd en ongevraagd over uiteenlopende privaat- en publiekrechtelijke zaken.

  • Je behandelt bezwaar- en beroepsschriften en vertegenwoordigt de gemeente in de behandeling hiervan.

  • Je behandelt i.s.m. de vakteams Woo-verzoeken stelt bijhorende besluiten op.

Inzet
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zullen moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde start- en einddatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  2. Je hebt een afgeronde hbo of wo opleiding rechten

  3. Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol

  4. Aantoonbare ervaring binnen een gemeente of overheidsinstantie

  5. Je bent bereid twee dagen in de week op locatie in Joure te werken

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20

Competenties

  • Je beschikt over politiek bestuurlijke sensitiviteit.

  • Je beschikt over goede adviesvaardigheden en dienstverlening staat bij jou hoog in het vaandel.

  • Je bent servicegericht, klantvriendelijk en hebt een collegiale houding.

  • Je hebt een afgeronde hbo of wo opleiding rechten, met als afstudeerrichting bestuursrecht en aantoonbare affiniteit met privaatrecht.

  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare (je kunt het Fries verstaan of je wilt dit leren)

Wensen

  1. Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol
    40 %

  2. 30 %

  3. Je hebt kennis van privaatrecht en kennis van publiekrecht
    30 %

  4. Brede ervaring en interesse in verschillende beleidsterreinen
    30 %

Let op!:
Door de specifieke aard van deze opdracht en de voorwaarden vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) bestaat het risico op een fictieve dienstbetrekking. Om deze reden komen zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers) en BV’s met uitsluitend een directeur-grootaandeelhouder niet in aanmerking om (rechtstreeks) op deze opdracht in te schrijven. Inschrijving door een zelfstandige zonder personeel of een BV met alleen een directeur-grootaandeelhouder zal leiden tot uitsluiting van de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur