Adviseur grondzaken

gemeente De Fryske Marren

Herema State 1, 8501 AA Joure, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 120,00 20 Friesland

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

31 mrt 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

10 dec 2024
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdracht omschrijving
Wij zoeken voor 3 maanden een beleidsadviseur grondzaken. Het hoofddoel van de opdracht is om de verwervingen voor de gemeente De Fryske Marren te realiseren, zoals deze door de strategische werkgroep zijn geformuleerd. Het gaat hierbij om verwervingen voor potentiële bouwgrond, potentiële industrieterreinen en andere voorzieningen, optimalisatie landbouw en natuur d.m.v. ruilingen. 

Hoe “noflik” het werken in ons moderne kantoor ook is, er is zeker ook de mogelijkheid om thuis je werk uit te voeren. Zo kun je afwisselend thuis werken aan een project of beleidsstuk, werktijden zijn zelf in te delen. Je hebt contact met het college en natuurlijk ook met inwoners en ondernemers.

Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers) en directeur-grootaandeelhouder van een BV kunnen zich inschrijven op deze opdracht, mits zij kunnen aantonen dat de werkzaamheden zelfstandig en zonder gezagsverhouding worden uitgevoerd. Een duidelijke opdrachtovereenkomst volgens de Wet DBA is vereist om risico's op een fictieve dienstbetrekking te voorkomen.

Verantwoordelijkheden

  • Strategisch onderhandelen over (anterieure) contracten, koop- en andere privaatrechtelijke overeenkomsten en deze doelmatig beheren.

  • Begeleiden van aan- en verkooptransacties.

  • Opstellen van contracten bij grondontwikkeling.

  • Adviseren van het cluster grondzaken op het gebied van diverse vastgoed- en grond vraagstukken.

  • Opstellen van beleid en advisering op het terrein van grondzaken en gebiedsontwikkeling

  • Participeren in projecten.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2025 tot en met 31 maart 2025 voor 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 2 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zullen moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde start- en einddatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • Je hebt een afgeronde hbo+ opleiding op het gebied van Grond, Vastgoed en Recht.

  • Je bent een gediplomeerd grondzakenadviseur, een gediplomeerd makelaar of NRVT gecertificeerd.

  • Minimaal 10 jaar relevante werkervaring waarvan 5 jaar relevante werkervaring opgedaan bij een gemeente.

  • Je hebt aantoonbare ervaring met contractonderhandelingen.

Wensen

  • Aantoonbare ervaring met het verwerven van strategische grondposities (50%)

  • Aantoonbare ervaring met het opstellen van beleidsadviezen op het brede terrein van grondzaken (10%)

  • Je bent bekend met de actuele ontwikkelingen in het werkveld, nieuwe regelgeving en jurisprudentie en weet deze toe te passen in de dagelijkse werkpraktijk (10%)

  • Aantoonbare ervaring met het opstellen van contracten bij zowel actieve als facilitaire gebiedsontwikkeling (20%)

  • Je hebt kennis van de problematiek in De Fryske Marren (10%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.