Logo van Gemeente De Bilt
Logo van Gemeente De Bilt

Medewerker Gemeentewinkel

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

14

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 14
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Je draagt zorg voor de afhandeling van complexe producten en vraagstukken op het gebied van de Burgerlijke Stand en Internationaal Privaatrecht (IPR). Je bent in staat alle voorkomende akten en latere vermeldingen van de Burgerlijke Stand op te maken, je beoordeelt brondocumenten en je controleert de ontvangst van deze brondocumenten. Je houdt overzicht op de huwelijken en de geregistreerde partnerschappen en je onderhoudt het contact met de Buitengewoon Ambtenaren van de Burgerlijke Stand. Je geeft uitvoering aan de Wet op de Lijkbezorging (WLB).

Werkzaamheden
Daarnaast voer je onder andere de volgende werkzaamheden uit:

  • Je bent inhoudelijk aanspreekpunt voor de back- en frontoffice;

  • Je neemt naturalisatie en optieverzoeken in behandeling;

  • Incidenteel voer je taken uit voor de jaarlijkse zelfevaluatie;

  • Je ondersteunt jouw collega met jouw specifieke kennis inzake adresonderzoeken.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Medewerker Burgerlijke Stand.

  • Uiterlijk beschikbaar per 22 december 2025 voor 14 uur per week.

  • Maximum uurtarief van 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten en fee.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar beschikbaar op werkdagen maandag tot en met vrijdag.
  • Aantoonbare werkervaring met de wet- en regelgeving verklaring onder ede.
  • Aantoonbare werkervaring met betrekking tot de jaarlijkse zelfevaluatie.
  • Aantoonbare werkervaring met Centric Burgerzaken.

Competenties

  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken.
  • Vraagbaak voor collega's.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.

Organisatie en team

Organisatie

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.
https://www.debilt.nl/bestuur-en-organisatie

Gespreksinformatie

Beoordeling en selectieproces

  • Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
    De externe partij beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

  • Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
    De externe partij beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door De externe partij . De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door De externe partij zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning gesprekken

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de week van 8 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 9 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Optie tot verlenging

Mogelijk, maar nog niet bekend

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Nog nader te bespreken.

Overige informatie

De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Reiskosten & parkeren

Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr