Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel Beheerder ZorgNed

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Sluit over 6 dagen
80 24 Utrecht

Begindatum:

13 okt 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

1 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ter versterking van ons zelforganiserende team binnen het Sociaal Domein, zoeken we een tijdelijke (junior) Functioneel beheerder ZorgNed. Als (junior) Functioneel Beheerder pak je routinematige beheertaken zelfstandig op, waarbij je kan terugvallen op de vaste Functioneel Beheerder voor ondersteuning en overleg. Je bent hierin proactief, betrokken en secuur. Zo zorg je ervoor dat de gebruikers van ZorgNed hun werk goed kunnen doen. Daarnaast ondersteun je de vaste Functioneel beheerder bij de herinrichting en uitbreiding van ZorgNed.

Taken en Werkzaamheden:

  • Beantwoorden van informatieverzoeken en mailboxbeheer;

  • Ondersteunen van consulenten (MENS Dichtbij) en collega’s bij applicatievragen en -problemen;

  • Uitvoeren van account- en autorisatiebeheer voor ZorgNed en andere applicaties;

  • Uitvoeren van (regionale) product mutaties;

  • Uitvoeren van aanpassingen op processen;

  • Onderhouden en aanpassen van formulieren en briefsjablonen;

  • Bijhouden en testen van nieuwe functionaliteiten en softwareversies;

  • Controleren meldingen berichtenverkeer;

  • Ondersteuning bij herinrichting van ZorgNed.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met ZorgNed;

  • Beschikbaar per 1 november voor 24 uur per week voor minimaal een half jaar;

  • Maximaal uurtarief van 80, exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Functioneel beheerder (40 punten);

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van ICT, of een afgeronde cursus BISL/ITIL (15 punten);

  • Beschikbaar per 13 oktober voor 24 uur per week voor minimaal een half jaar (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in proces- en projectmatig werken (20 punten);

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met ZorgNed als Functioneel beheerder (15 punten).

Competenties

  • Proactief;

  • Associatief;

  • Communicatief sterk, durft door te vragen;

  • Analytisch;

  • Leergierig/ nieuwsgierig;

  • Zelfstandig, maar ook in teamverband kunnen werken;

  • Denken in mogelijkheden.

Organisatie en team

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 43.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.
https://www.debilt.nl/bestuur-en-organisatie

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 september tussen 10 en 15 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Werkdagen zijn in overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja, met een minimale aanwezigheid op kantoor van 50%

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.

Overige informatie

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente De Bilt mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente De Bilt. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur