Begindatum:
1 apr 2025Einddatum:
30 jun 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
11 mrt 2025Omschrijving van de opdracht
De gemeente Dantumadiel heeft sinds 1 januari 2024 weer een eigen ambtelijke organisatie. Per die datum is de ambtelijke samenwerking met de gemeente Noardeast-Fryslân beëindigd. Bij de inrichting van de nieuwe organisatie van Dantumadiel is noodzakelijkerwijs voortgeborduurd op de werkprocessen en werkwijzen zoals die in de oude samenwerkingsorganisatie werden gebruikt.
Inmiddels functioneert de nieuwe organisatie en zijn de eerste ervaringen opgedaan. Een van de in de nieuwe organisatie gesignaleerde knelpunten is dat het Klantencontractcentrum niet functioneert op de wijze zoals dat bedoeld was. Eén van de belangrijkste elementen in de organisatiefilosofie van Dantumadiel is de “front-office first” en dat de andere organisatie onderdeel daar ondersteunend op zijn.
Verantwoordelijkheden
Zorgdragen voor uitvoering en implementatie van de eerder geformuleerde verbetervoorstellen
Waar nodig verduidelijken en concretiseren van voorstellen en acties
Zorgdragen voor draagvlak voor oplossingen voor zowel binnen als buiten het team
Waar nodig en mogelijk bijsturen en formuleren van alternatieve oplossingen.
Zet stappen in de (team)ontwikkeling van het team KCC als professionele en klantgerichte frontoffice van Dantumadiel
Zet samen met de medewerkers bewuste stappen en acties om te komen tot een hecht team met gedeelde kernwaarden
Formuleer in dat kader met de medewerkers de gedeelde kernwaarden
Ontwikkel en formuleer samen met medewerkers de cultuur voor het team (passend binnen de organisatiefilosofie van Dantumadiel).
Het aanreiken van tools om als team, en of individuele medewerkers, maximale resultaten te kunnen boeken.
Inspireert het team en bevordert een goede werksfeer en werkomgeving.
Bevorder de kwaliteit van dienstverlening van het KCC ;
Faciliteert de werkzaamheden in het team.
Bewaakt de kwaliteit van het werk en stuurt op werkprocessen en productie.
Is trouble shooter als het nodig is.
Ondersteunt de teammanager bij de aansturing van het team
Coacht de medewerkers bij de dagelijkse werkzaamheden.
Functioneert als adviseur tussen het management en de medewerkers
Inspireert het team
Bereid de ontwikkeling van een visie op dienstverlening voor.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2025 tot en met 30 juni 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Ervaring als verandermanager binnen een gemeentelijke organisatie.
Ervaring en expertise op het gebied van procesoptimalisatie.
Gunningscriteria / wensen
HBO werk- en denkniveau.
40 %
Ervaring op het gebied van coaching en leiderschap.
40 %
Ervaring met sturing geven aan het inrichten van werkprocessen binnen het KCC.
20 %
Competenties
Empathisch vermogen
Vertrouwelijkheid
Coachend
Communicatieve vaardigheden
Leiderschap
Assertief
Analytisch
Oplossingsgericht
Basiskennis van burgerzaken
Aanvullende informatie
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 2 pagina's A4. WerkenInFriesland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.