Verandermanager KCC

Hynsteblom 4, 9104 BR Damwâld, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Friesland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 mrt 2025

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Dantumadiel heeft sinds 1 januari 2024 weer een eigen ambtelijke organisatie. Per die datum is de ambtelijke samenwerking met de gemeente Noardeast-Fryslân beëindigd. Bij de inrichting van de nieuwe organisatie van Dantumadiel is noodzakelijkerwijs voortgeborduurd op de werkprocessen en werkwijzen zoals die in de oude samenwerkingsorganisatie werden gebruikt.

Inmiddels functioneert de nieuwe organisatie en zijn de eerste ervaringen opgedaan. Een van de in de nieuwe organisatie gesignaleerde knelpunten is dat het Klantencontractcentrum niet functioneert op de wijze zoals dat bedoeld was. Eén van de belangrijkste elementen in de organisatiefilosofie van Dantumadiel is de “front-office first” en dat de andere organisatie onderdeel daar ondersteunend op zijn.

Verantwoordelijkheden

  • Zorgdragen voor uitvoering en implementatie van de eerder geformuleerde verbetervoorstellen 

    • Waar nodig verduidelijken en concretiseren van voorstellen en acties

    • Zorgdragen voor draagvlak voor oplossingen voor zowel binnen als buiten het team

    • Waar nodig en mogelijk bijsturen en formuleren van alternatieve oplossingen. 

  • Zet stappen in de (team)ontwikkeling van het team KCC als professionele en klantgerichte frontoffice van Dantumadiel

    • Zet samen met de medewerkers bewuste stappen en acties om te komen tot een hecht team met gedeelde kernwaarden

    • Formuleer in dat kader met de medewerkers de gedeelde kernwaarden

    • Ontwikkel en formuleer samen met medewerkers de cultuur voor het team (passend binnen de organisatiefilosofie van Dantumadiel).

    • Het aanreiken van tools om als team, en of individuele medewerkers, maximale resultaten te kunnen boeken.

    • Inspireert het team en bevordert een goede werksfeer en werkomgeving.

  • Bevorder de kwaliteit van dienstverlening van het KCC ; 

    • Faciliteert de werkzaamheden in het team.

    • Bewaakt de kwaliteit van het werk en stuurt op werkprocessen en productie.

    • Is trouble shooter als het nodig is.

    • Ondersteunt de teammanager bij de aansturing van het team

    • Coacht de medewerkers bij de dagelijkse werkzaamheden.

    • Functioneert als adviseur tussen het management en de medewerkers

    • Inspireert het team

  • Bereid de ontwikkeling van een visie op dienstverlening voor.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2025 tot en met 30 juni 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

  2. Ervaring als verandermanager binnen een gemeentelijke organisatie.

  3. Ervaring en expertise op het gebied van procesoptimalisatie.

Gunningscriteria / wensen

  1. HBO werk- en denkniveau.
    40 %

  2. Ervaring op het gebied van coaching en leiderschap.
    40 %

  3. Ervaring met sturing geven aan het inrichten van werkprocessen binnen het KCC.
    20 %

Competenties

  • Empathisch vermogen

  • Vertrouwelijkheid

  • Coachend

  • Communicatieve vaardigheden

  • Leiderschap

  • Assertief

  • Analytisch  

  • Oplossingsgericht  

  • Basiskennis van burgerzaken

Aanvullende informatie

  • Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 2 pagina's A4. WerkenInFriesland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.