Begindatum:
22 apr 2024Einddatum:
19 jul 2024Uren per week:
28-32Publicatiedatum:
2 apr 2024Opdracht omschrijving
Kom bouwen aan de nieuwe organisatie van Dantumadiel!
Sinds 1 januari is Dantumadiel weer een zelfstandige organisatie. Daarom zijn we op zoek naar nieuwe collega’s. Mensen die – net als Dantumadiel – eigenzinnig, daadkrachtig, ondernemend en ambitieus zijn. Pas jij in dat plaatje en wil jij meebouwen? Dan sluiten we graag een deal met jou. Een Dantuma-deal waarin jij helemaal tot je recht komt en samen met ons kunt groeien.
Jij gaat:
Als Medewerker Uitkeringsadministratie voer je administratieve werkzaamheden uit in het kader van de Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
het verwerken van nieuwe aanvragen en mutatieonderzoeken;
het afhandelen van aanvragen Energietoeslag en minimaregelingen;
het aanmaken van uitkeringsdossiers en het invoeren van mutaties;
het controleren van inkomstenformulieren en het berekenen van de te verrekenen inkomsten;
het verwerken van beslagleggingen en overige facturen/post;
het ondersteunen van de collega’s met het draaien van dagelijkse betalingsruns.
Je ondersteunt collega’s bij vragen over de betalingen en/of verrekeningen. Naast de werkzaamheden gericht op de Uitkeringsadministratie neem je deel aan projectgroepen, denk je actief mee en wordt je uitgedaagd om met verbetervoorstellen te komen.
Kortom, deze functie biedt een gevarieerd takenpakket waarbij nauwkeurigheid, efficiëntie en samenwerking centraal staan. Je speelt een essentiële rol in het waarborgen van een soepele en effectieve dienstverlening binnen onze organisatie.
Jij hebt:
MBO werk- en denkniveau
Kennis om beschikkingen/werkprocessen af te handelen rondom de Participatiewet
Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden
Probleemoplossend vermogen
Een nauwkeurige en kritische instelling
Over Dantumadiel
We zijn een plattelandsgemeente in het noordoosten van Fryslân, met 19.000 eigenzinnige, authentieke inwoners en 11 kernen. Onze gemeente kenmerkt zich door weidse vergezichten en unieke natuur. Wij streven ernaar dat onze inwoners kunnen wonen in een omgeving waar ze gelukkig zijn. Samen met onze inwoners en ondernemers bouwen we aan een gemeente die dichtbij, toegankelijk en benaderbaar is.
Dit wordt jouw team
Als Medewerker Uitkeringsadministratie maak je deel uit van het team ‘Uitvoering Sociaal Domein’. Binnen dit team wordt onderscheid gemaakt tussen de werkzaamheden van het gebiedsteam en de administratie/ondersteuning. Hierbij staat samenwerking op nummer één.
De medewerkers van administratie/ondersteuning vervullen een adviserende, ondernemende, verantwoordende, toezichthoudende, kwaliteit borgende en administrerende rol ten behoeve van de gebiedsteams.
Aandachtsgebieden zijn daarbij onder andere inkomensondersteuning, WMO, verhaal op onderhoudsplichtigen, terugvordering, incasseren van vorderingen, toezichthouders sociaal domein, juridisch advies en ondersteuning, Uitkeringsadministratie, kwaliteitsbevordering en accountbeheer.
Over de organisatie
Dantumadiel is een compacte organisatie met korte lijntjes en veel samenwerking tussen collega’s van verschillende teams. Je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid en werkt aan afwisselende projecten. We trekken op met collega-gemeenten, provincie en andere partijen om onze ambities waar te maken. En vooral: we kijken naar elkaar om en kunnen op elkaar rekenen.
Wij geloven in de kracht en het talent van onze vakmensen, van jonge starters tot door de wol geverfde professionals. We willen jong talent met nieuwe ideeën en frisse blikken de ruimte geven om zich te ontwikkelen tot stevige professionals. Als een jonge, ambitieuze organisatie die stappen wil maken, bieden we volop ruimte om te ontdekken, je te ontwikkelen en anderen te coachen in hun ontwikkeling.
Verantwoordelijkheden
Zie opdracht omschrijving
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 22 april 2024 tot en met 19 juli 2024 voor 28-32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Ervaring als Medewerker Uitkeringsadministratie
Affiniteit met eenvoudige aanvragen Bijzondere Bijstand afhandelen
Wensen
Direct inzetbaar (50%)
Recente ervaring als Medewerker Uitkeringsadministratie (40%)
Ervaring met het werken met Suite4SociaalDomein en Suite4Sociale Regie. (10%)
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.