Logo van Gemeente Dantumadiel
Logo van Gemeente Dantumadiel

Medewerker uitkeringsadministratie

Hynsteblom 4, 9104 BR Damwâld, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

27 okt 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Medewerker Uitkeringsadministratie voer je administratieve werkzaamheden uit in het kader van de Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ. Naast de werkzaamheden gericht op de Uitkeringsadministratie neem je deel aan projectgroepen, denk je actief mee en wordt je uitgedaagd om met verbetervoorstellen te komen.

Kortom, deze functie biedt een gevarieerd takenpakket waarbij nauwkeurigheid, efficiëntie en samenwerking centraal staan. Je speelt een essentiële rol in het waarborgen van een soepele en effectieve dienstverlening binnen onze organisatie.

Werkzaamheden

  • het verwerken van nieuwe aanvragen en mutatieonderzoeken;
  • het afhandelen van minimaregelingen;
  • het aanmaken van uitkeringsdossiers en het invoeren van mutaties;
  • het controleren van inkomstenformulieren en het berekenen van de te verrekenen inkomsten;
  • het verwerken van beslagleggingen en overige facturen/post;
  • het ondersteunen van de collega's met het draaien van dagelijkse betalingsruns.

Je ondersteunt collega's bij vragen over de betalingen en/of verrekeningen.

Verantwoordelijkheden

Zie opdracht omschrijving.

Eisen

  • MBO werk- en denkniveau

  • Minimaal 1 jaar ervaring als Medewerker Uitkeringsadministratie

  • Kennis om beschikkingen/werkprocessen af te handelen rondom de Participatiewet

  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden

  • Probleemoplossend vermogen

  • Een nauwkeurige en kritische instelling

Wensen en competenties

Ervaring als medewerkers uitkeringsadministratie bij een gemeente Gewicht: 40 %
Ervaring met het werken met Suite4SociaalDomein en Suite4Sociale Regie. Gewicht: 40 %
Ervaring met het afhandelen van minimaregelingen. Gewicht: 20 %

Organisatie en team

Dit wordt jouw team:

Als Medewerker Uitkeringsadministratie maak je deel uit van het team Uitvoering Sociaal Domein. Binnen dit team wordt onderscheid gemaakt tussen de werkzaamheden van het gebiedsteam en de administratie/ondersteuning. Hierbij staat samenwerking op nummer een. De medewerkers van administratie/ondersteuning vervullen een adviserende, ondernemende, verantwoordende, toezichthoudende, kwaliteit borgende en administrerende rol ten behoeve van de gebiedsteams. Aandachtsgebieden zijn daarbij onder andere inkomensondersteuning, WMO, verhaal op onderhoudsplichtigen, terugvordering, incasseren van vorderingen, toezichthouders sociaal domein, juridisch advies en ondersteuning, Uitkeringsadministratie, kwaliteitsbevordering en accountbeheer.

Over Dantumadiel:

Dantumadiel is een plattelandsgemeente in het noordoosten van Fryslân, met 19.000 eigenzinnige, authentieke inwoners en 11 kernen. Onze gemeente kenmerkt zich door weidse vergezichten en unieke natuur. Wij streven ernaar dat onze inwoners kunnen wonen in een omgeving waar ze gelukkig zijn. Samen met onze inwoners en ondernemers bouwen we aan een gemeente die dichtbij, toegankelijk en benaderbaar is.

Over de organisatie:

Dantumadiel is een compacte organisatie met korte lijntjes en veel samenwerking tussen collega's van verschillende teams. Je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid en werkt aan afwisselende projecten. We trekken op met collega-gemeenten, provincie en andere partijen om onze ambities waar te maken. En vooral: we kijken naar elkaar om en kunnen op elkaar rekenen. Wij geloven in de kracht en het talent van onze vakmensen, van jonge starters tot door de wol geverfde professionals. We willen jong talent met nieuwe ideeën en frisse blikken de ruimte geven om zich te ontwikkelen tot stevige professionals. Als een jonge, ambitieuze organisatie die stappen wil maken, bieden we volop ruimte om te ontdekken, je te ontwikkelen en anderen te coachen in hun ontwikkeling.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr