Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
1 mei 2026Publicatiedatum:
2 dec 2025Voor het team Uitvoering Sociaal Domein zoeken wij wegens drukte en vervanging een medewerker uitkeringsadministratie. Het betreft een detacheringsopdracht van 28 uur per week, voor 3 maanden met verlengingsmogelijkheid, via een detacheringsbureau (zzp is uitgesloten).
Werkzaamheden
Als Medewerker Uitkeringsadministratie voer je administratieve werkzaamheden uit in het kader van de Participatiewet, IOAW, IOAZ en BBZ. Denk bijvoorbeeld aan:
het verwerken van nieuwe aanvragen en mutatieonderzoeken;
het afhandelen van minimaregelingen;
het aanmaken van uitkeringsdossiers en het invoeren van mutaties;
het controleren van inkomstenformulieren en het berekenen van de te verrekenen inkomsten;
het verwerken van beslagleggingen en overige facturen/post;
het ondersteunen van de collega’s met het draaien van dagelijkse betalingsruns.
Je ondersteunt collega’s bij vragen over de betalingen en/of verrekeningen. Naast de werkzaamheden gericht op de Uitkeringsadministratie neem je deel aan projectgroepen, denk je actief mee en wordt je uitgedaagd om met verbetervoorstellen te komen.
Kortom, deze functie biedt een gevarieerd takenpakket waarbij nauwkeurigheid, efficiëntie en samenwerking centraal staan. Je speelt een essentiële rol in het waarborgen van een soepele en effectieve dienstverlening binnen onze organisatie.
U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen;
Minimaal 1 jaar ervaring als Medewerker Uitkeringsadministratie.
Meerdere jaren ervaring als medewerker uitkeringsadministratie bij een gemeente.
Gewicht: 40 %
Ervaring met het werken met Suite4SociaalDomein en Suite4Sociale Regie.
Gewicht: 40 %
Ervaring met het afhandelen van minimaregelingen.
Gewicht: 20 %
Goede schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden
Probleemoplossend vermogen en werkt nauwkeurig
Kennis van Suite4SociaalDomein en Suite4Sociale Regie
Analytisch vermogen
Dantumadiel is een compacte organisatie met korte lijntjes en veel samenwerking tussen collega’s van verschillende teams. Je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid en werkt aan afwisselende projecten. We trekken op met collega-gemeenten, provincie en andere partijen om onze ambities waar te maken. En vooral: we kijken naar elkaar om en kunnen op elkaar rekenen. Wij geloven in de kracht en het talent van onze vakmensen, van jonge starters tot door de wol geverfde professionals. We willen jong talent met nieuwe ideeën en frisse blikken de ruimte geven om zich te ontwikkelen tot stevige professionals. Als een jonge, ambitieuze organisatie die stappen wil maken, bieden we volop ruimte om te ontdekken, je te ontwikkelen en anderen te coachen in hun ontwikkeling.
Over Dantumadiel
Dantumadiel is een plattelandsgemeente in het noordoosten van Fryslân, met 19.000 eigenzinnige, authentieke inwoners en 11 kernen. Onze gemeente kenmerkt zich door weidse vergezichten en unieke natuur. Wij streven ernaar dat onze inwoners kunnen wonen in een omgeving waar ze gelukkig zijn. Samen met onze inwoners en ondernemers bouwen we aan een gemeente die dichtbij, toegankelijk en benaderbaar is.
Als Medewerker Uitkeringsadministratie maak je deel uit van het team ‘Uitvoering Sociaal Domein’. Binnen dit team wordt onderscheid gemaakt tussen de werkzaamheden van het gebiedsteam en de administratie/ondersteuning. Hierbij staat samenwerking op nummer één.
De medewerkers van administratie/ondersteuning vervullen een adviserende, ondernemende, verantwoordende, toezichthoudende, kwaliteit borgende en administrerende rol ten behoeve van de gebiedsteams.
Aandachtsgebieden zijn daarbij onder andere inkomensondersteuning, WMO, verhaal op onderhoudsplichtigen, terugvordering, incasseren van vorderingen, toezichthouders sociaal domein, juridisch advies en ondersteuning, Uitkeringsadministratie, kwaliteitsbevordering en accountbeheer.
Als Inschrijver in de top is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.
De kandidaat is inzetbaar vanaf 5 januari 2026 tot en met 1 mei 2026 voor 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel twee keer met maximaal 3 maanden worden verlengd.
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 2 pagina's A4.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.