Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2026Publicatiedatum:
28 nov 2025Als vastgoedbeheerder ben je verantwoordelijk voor de instandhouding en verbetering van de kwaliteit en van de gemeentelijke gebouwen. Je zorgt voor de tactisch en operationele vertaling van het strategisch vastgoedbeleid.
Werkzaamheden
Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid. Hierbij pas je de wet- en regelgeving toe binnen je eigen werkterrein en vakgebied. Je vertaalt het meerjarenonderhoudsplan (MJOP) in jaarlijkse beheerplannen en bent verantwoordelijk voor de voorbereiding van planmatig en grootonderhoud werkzaamheden. Hiervoor stel je werkomschrijvingen op voor onderhoud/verbouwingen van het gemeentelijk vastgoed.
De bijbehorende jaarlijkse warme opname van de verschillende gebouwen voer je uit. Je beheert zowel de contracten met de gebruikers van de gebouwen als met de partijen die het onderhoud uitvoeren. Als gebouwenbeheerder ben je onder andere verantwoordelijk om duurzaamheidsmaatregelen waar mogelijk te combineren met groot onderhoudswerkzaamheden en deze als zodanig te integreren in het MJOP. Tevens zul je een project begeleiden rondom de herinrichting van het gemeentehuis.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met vastgoedadministratie;
Aantoonbare werkervaring met het opstellen van standaard (ROZ huur)overeenkomsten op maatschappelijk vastgoed gebied;
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
Kandidaat is uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2026.
Aantoonbare werkervaring met de Microsoft applicaties (Outlook, Word/Excel);
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in een vastgoedbeheer functie voor maatschappelijk vastgoed;
Aantoonbare werkervaring met strategische communicatie, benoem dit duidelijk in het cv;
Aantoonbare werkervaring met het werken conform NEN 2767 normering.
Algemene kennis van vastgoedmanagement
Organisatietalent
Uitstekende communicatieve vaardigheden
Secuur en zelfstandig
Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.
Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.
Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 15, 16 of 17 december. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Mogelijk, maar nog niet bekend
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr
De aanbestedende dienst kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.