Engelenburgerlaan 31, 6971 BV Brummen, Nederland
Begindatum:
29 mrt 2024Einddatum:
8 apr 2024Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
30 mrt 2024Opdracht omschrijving
De vacature Klantmanager / Kwaliteitsmedewerker is momenteel vacant. Om gedurende de werving- en selectieperiode en de verwachtte opzegtermijn toch het werk voor onze inwoners te kunnen blijven uitvoeren zijn we op zoek naar een interim klantmanager / Reïntefratieconsulent die de werkzaamheden van onze vertrekkende collega tijdelijk kan waarnemen tot de start van onze nieuwe collega.
Verantwoordelijkheden
De functie die je waarneemt bestaat uit twee belangrijke componenten: klantmanagement en kwaliteitsmanagement. Op dit moment ligt de nadruk op de vervanging van het klantmanagement, maar indien de aangeboden kandidaat ook ervaring heeft als kwaliteitsmedewerker is dat wenselijk.
De opdracht bestaat uit het laten re-integreren van mensen met een Participatiewet uitkering vanuit de brede doelgroep. Jij hebt de regie over het traject wat je samen met en voor je klanten uitzet met de daartoe beschikbare re-integratiemiddelen. Als Klantmanager bestaat je werk onder ander uit:
het re-integreren van inwoners met een Participatiewet-uitkering vanuit oa de doelgroep DGI/ Nieuw Beschut;
het voeren van regie over het traject wat je samen met en voor je klanten uitzet met de daartoe beschikbare re-integratiemiddelen;
het volgen van de uitvoering van de vastgestelde acties en zorgdragen voor een goede vastlegging in de systemen.
het monitoren van de ontwikkeling van de loonwaarde van medewerkers met loonkostensubsidie bij werkgevers.
Daarnaast ondersteun en faciliteer je de klantmanagers en de administratief medewerkers op het gebied van processen en kwaliteit. De werkprocessen worden continue geoptimaliseerd en aangepast en ingericht om het beleid en de wetgeving correct en tijdig uit te kunnen voeren. Ook zorg je voor het aanleveren van managementrapportages tbv de sturing.
Onderdeel van de kwaliteitswerkzaamheden zijn:
het maken en actueel houden van werkinstructies en procesbeschrijvingen;
het adviseren van klantmanagers op inhoud en proces;
het adviseren beleidsmedewerkers op uitvoerbaarheid van het beleid;
het toetsen op rechtmatigheid en doelmatigheid;
het uitvoeren van suwinet controles, inclusief audits en
het ondersteunen bezwaarprocedures.
De kandidaat is vanaf 10 april beschikbaar voor een periode van 3 maanden voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Minimaal 5 jaar (aantoonbare) werkervaring als klantmanager Werk / reïntegratieconsulent
HBO Werk- en denkniveau
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke setting
30 %
Minimaal 5 jaar werkervaring als klantmanager werk / reïntegratieconsulent, waarvan 3 jaar in een gemeentelijke setting; Beoordelingskader: Ervaring sluit voldoende aan (1 punt) Ervaring sluit goed aan (3 punten) Ervaring sluit uitstekend aan (5 punten)
30 %
Minimaal 5 jaar werkervaring met het coachen en begeleiden van kandidaten met een arbeidsbeperking of een grotere afstand tot de arbeidsmarkt; Beoordelingskader: Ervaring sluit voldoende aan (1 punt) Ervaring sluit goed aan (3 punten) Ervaring sluit uitstekend aan (5 punten)
20 %
Aanvullende trainingen op het gebied van: Gespreksvoering, methodisch werken, training m.b.t. de doelgroepen en de participatiewet. Beoordelingskader: Aanvullende opleidingen en trainingen sluiten voldoende aan (1 punt) Aanvullende opleidingen en trainingen sluiten goed aan (3 punten) Aanvullende opleidingen en trainingen sluiten uitstekend aan (5 punten
10 %
Een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur Maatschappelijk werk, HRM, Social work; Beoordelingskader: Opleiding sluit voldoende aan (1 punt) Opleiding sluit goed aan (3 punten) Opleiding sluit uitstekend aan (5 punten)
5 %
Ervaring als kwaliteitsmedewerker binnen het sociaal domein Beoordelingskader: Ervaring als kwaliteitsmedewerker (1 punt) Ervaring als kwaliteitsmedewerker binnen het gemeentelijke sociaal domein (3 punten) Ervaring als kwaliteitsmedewerker binnen het gemeentelijke sociaal domein en de participatiewet (5 punten)
5 %
Gemeente Brummen hecht waarde aan een goede werk-privé balans en is een voorstander van duurzaam reizen voor woon-werk verkeer. Hybride werken hoort zeker tot de mogelijkheid, maar gezien de aard van de functie zal grotendeels op en op korte afstand van de locatie worden gewerkt. We wensen de reisafstand zoveel mogelijk te beperken bij voorkeur tot maximaal 55 km enkele reis. Beoordelingskader: Reisafstand is meer dan 55 km enkele reis (1 punt) Reisafstand is tussen de 35-55 km (3 punten) Reisafstand is minder dan 35 km (5 punten)