Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
27 nov 2025In verband met behoefte aan tijdelijke extra versterking zijn wij op zoek naar een ervaren jeugdconsulent die zelfstandig casussen vlot kan afhandelen.
Als jeugdconsulent ga je in gesprek met de inwoner, ouders én jongere om de vraag helder te krijgen. Je stimuleert en faciliteert ouders en jongere om regie in eigen hand te nemen en/of te houden. Je verkent samen met de ouders en jongere de eigen mogelijkheden, die van het persoonlijke netwerk en van de sociale omgeving. Je helpt een plan van aanpak te maken met het wenselijke resultaat en tijdpad. Je zet jouw expertise en ervaring in om zo vroeg mogelijk de juiste ondersteuning te bieden.
Als jeugdconsulent coördineer je de ingezette ondersteuning en stel je deze zo nodig tussentijds bij. Je bent de specialist op het jeugdhulpaanbod en staat in contact met zorgaanbieders. Vanuit je dagelijkse praktijk geef je input aan de beleidsadviseurs over kwalitatief goede en efficiënte voorzieningen in de jeugdhulp. We gaan uit van 1 gezin, 1 plan en 1 aanpak. Je spart met je collega's om (gezamenlijk) tot de juiste aanpak te komen en houdt de regie waar dat nodig is. Natuurlijk zorg je ook dat alles goed vastghelegd wordt en geef je opdrachten aan organisaties die maatwerkvoorzieningen kunnen leveren. In jouw consulentenwerk ben jij stressbestendig, goed met complexe vraagstukken en weet je hier op de juiste manier naar te handelen.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan genoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ registratie (benoem het registratienummer en de afloopdatum duidelijk in het cv);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent bij een gemeentelijke organisatie;
Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee;
'Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie.
De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto ‘Wij werken voor Brummen’. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 9 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ntb.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).