(Trainee) Projectleider procesoptimalisatie

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Projectleider procesoptimalisatie
Ben jij een expert in procesoptimalisatie en projectmanagement? Help als projectleider procesoptimalisatie met efficiënter data- en informatiebeheer en maak de gemeente toekomstbestendig!

Introductie
Ben jij een gedreven professional met een passie voor procesoptimalisatie en projectmanagement? Wil jij bijdragen aan een efficiëntere en toekomstbestendige gemeente? Dan is dit jouw kans! Bij Team Dataservices Ruimte & Gebouwen (DRG) werk je aan het verbeteren van processen binnen het domein bedrijfsvoering. Je helpt bij het stroomlijnen van data- en informatiebeheer, waarbij kwaliteit en actualiteit centraal staan. Van BAG en WOZ tot topografische gegevens (GEO) – jij zorgt voor slimmer werken en betere dienstverlening.

Wie ben jij

  • Je volgt een traineeship, waarbij je coaching en training krijgt aangeboden.

Wat ga je doen?
Als pionier binnen Team Data Services Ruimte & Gebouwen onderzoek je hoe processen slimmer en efficiënter kunnen. Je analyseert knelpunten, vertaalt ze naar concrete oplossingen en neemt het voortouw in strategische verbeteringen. Je werkt zelfstandig, maar betrekt collega’s actief en zorgt voor een succesvolle implementatie.

  • Je verzamelt, analyseert en interpreteert data om procesverbeteringen binnen DRG voor te stellen.

  • Je brengt structuur aan in het mutatiebeheer van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG), de Waardering Onroerende Zaken (WOZ) en de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) en ontwikkelt een efficiëntere werkwijze. Hiervoor dien je de huidige situatie in kaart te brengen en vervolgens te onderzoeken welke werkwijze het meest efficiënt is. Aan jou de uitdaging om een plan op te stellen en op te pakken dat zorgt voor een efficiënte en georganiseerde verwerking van mutaties. 

  • Je onderzoekt strategische vraagstukken en adviseert op basis van data en scenarioanalyses met oog voor uiteenlopende belangen.

  • Je optimaliseert en herstructureert het proces rondom de openbaarmaking van gegevens.

  • Je analyseert en beschrijft processen van BGT en Basisregistratie Openbare Ruimte (BOR) en stelt verbeteringen voor.

  • Je neemt het voortouw in projecten en durft kritisch te zijn op bestaande werkwijzen.

  • Je betrekt collega’s bij verbeterplannen en zorgt voor draagvlak binnen de organisatie.

  • Je combineert zelfstandig werken met effectieve samenwerking en houdt het grotere geheel in zicht.

Wat vragen wij?
Voor deze baan zoeken we een ambitieuze en leergierige collega met een passie voor innovatie, projectmanagement, procesoptimalisatie en data. Je denkt kritisch mee, neemt initiatief en werkt graag samen om verbeteringen te realiseren.

  • Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding gericht op organisatie/processen/data, bijvoorbeeld in de richting van Bedrijfskunde.

  • Je hebt een kritische en objectieve houding en draagt actief bij aan procesverbeteringen.

  • Je bent zelfstandig en neemt initiatief om projecten vooruit te helpen.

  • Je bent proactief en communicatief sterk; samenwerken en vragen stellen gaan je makkelijk af.

  • Je bent assertief en oplossingsgericht, met een open en toegankelijke houding.

  • Je hebt affiniteit met GEO of informatiemanagement.

Wie zijn wij?
Team DRG is onderdeel van de afdeling Regie, Data & Informatie binnen de directie Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Hier werken we dagelijks aan de kwaliteit en het beheer van belangrijke basisregistraties, zoals de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG), Waardering Onroerende Zaken (WOZ) en de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT). Daarnaast beheren we data van de openbare ruimte en voeren we landmeetkundige werkzaamheden uit.
Bij DRG werk je samen met een team van deskundige en gedreven collega’s. Naast vakmanschap brengen zij ook een flinke dosis humor mee, waardoor samenwerken niet alleen leerzaam, maar ook leuk is!
Lees meer over de Gemeente Breda

Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.

  • Breda VOG adviseurs- en managersfunctie. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex WestBrabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van Bedrijfskunde. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO- of WO-opleiding in de richting van Organisatie/processen/data. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.

  • Uw kandidaat volgt bij u een traineeship gericht op organisatie/processen/data, waarbij coaching en vakinhoudelijke training wordt aangeboden. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat is assertief en oplossingsgericht, en heeft een open en toegankelijke houding. Dit blijkt uit de motivatie, mocht er geen motivatie/korte profielschets van de kandidaat in het cv zijn opgenomen dan wordt niet aan de wens voldaan.

  • Uw kandidaat heeft een kritische en objectieve houding, waarbij je actief bijdraagt aan het verbeteren van processen. Dit blijkt uit de motivatie, mocht er geen motivatie/korte profielschets van de kandidaat in het cv zijn opgenomen dan wordt niet aan de wens voldaan.

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur affiniteit met GEO of informatiemanagement. Dit blijkt uit de motivatie.

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Je bent proactief en communicatief sterk; samenwerken en vragen stellen gaan je makkelijk af.

    • Je bent assertief en oplossingsgericht, met een open en toegankelijke houding.

    • Objectieve houding, waarbij je actief bijdraagt aan het verbeteren van processen. De datum 31 maart is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
       

 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.