Logo van Gemeente Breda
Logo van Gemeente Breda

Subsidieadviseur Verbeter Breda en Vastgoedontwikkeling

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

6 jan 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Subsidieadviseur Verbeter Breda en Vastgoedontwikkeling

Hoe zorg je ervoor dat subsidies écht bijdragen aan maatschappelijke impact in Breda? Dat ze helder, strategisch en makkelijk inzetbaar zijn voor collega’s en partners? Met jouw karakter! Jij denkt in oplossingen, verbindt mensen en krijgt energie van samenwerken aan een beter Breda. Als subsidieadviseur ben jij de schakel tussen beleid, uitvoering en financiën. Je werkt aan het programma Verbeter Breda én aan vastgoedopgaven die de stad vooruithelpen. Zo maak jij het verschil voor Breda.
Jouw karakter maakt Breda.

Werkzaamheden
Jij zorgt ervoor dat subsidies binnen het programma Verbeter Breda en het vastgoeddomein soepel en rechtmatig verlopen. Je adviseert, beoordeelt en verbindt. Je stelt de subsidieregeling SPUK Kansrijke Wijk 2026–2028 op en vormt coalities met partners. Je denkt mee over hoe we subsidies strategischer en eenvoudiger kunnen inzetten. En je bent de brug tussen het subsidiebureau, het programmabureau Verbeter Breda en het vastgoeddomein.

  • Je vormt coalities met uitvoeringspartners op basis van inhoud en proces.

  • Je legt subsidieafspraken vast binnen de kaders van rechtmatigheid en gemeentelijke regelgeving.

  • Je adviseert over subsidiemogelijkheden, aanvragen en verantwoordingen.

  • Je beoordeelt subsidieaanvragen op tijdigheid, volledigheid en rechtmatigheid.

  • Je voert gesprekken met subsidiepartners voor afstemming en duidelijkheid.

  • Je stelt subsidiebeschikkingen en formats op voor begrotingen en rapportages.

  • Je ondersteunt projectleiders bij verplichtingen en betalingen.

  • Je bewaakt het subsidieproces en verbetert systemen en formulieren.

  • Je sluit aan bij het alliantiebestuur om knelpunten in de uitvoering op te lossen.

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met het geven van advies over uitgaande subsidies binnen een overheidsorganisatie.
  • Ervaring met het beoordelen van financiële verantwoordingen en accountantsverklaringen.
  • Ervaring met het opstellen van subsidieregelingen.
  • Je bent bereid om minimaal twee dagen per week op het stadskantoor te werken, op maandag en donderdag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring met uitgaande subsidies bij een overheidsorganisatie.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot contactgegevens of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden.

Competenties

  • Affiniteit met programmatisch werken en vastgoedgerelateerde opgaven.
  • Sterk in procesdenken, rechtmatigheid en samenwerking.
  • Communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Initiatiefrijk, vernieuwend en verantwoordelijkheidsbewust.

Organisatie en team

Jouw karakter maakt Breda

Jij bent een betrokken adviseur met oog voor proces én inhoud. Je denkt strategisch, werkt nauwkeurig en communiceert helder. Je weet hoe je mensen meeneemt en samenwerkt aan maatschappelijke doelen.

Gespreksinformatie

De week van 15 december is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja

VOG
Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53.

Tarief
Marktconform, passend bij FSK 11 CAO gemeenten

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr