Begindatum:
18 aug 2025Einddatum:
1 mei 2026Uren per week:
16Publicatiedatum:
31 jul 2025Het doel is te komen tot van een integrale parkeerstrategie, toekomstgerichte uitgangspunten voor het omgaan met de benodigde ruimte voor stilstaande voertuigen binnen de verschillende wijken van de stad én de stedelijke ontwikkelingsgebieden. De strategie moet bijdragen aan een goede balans tussen parkeerbeleid en stedelijke ontwikkeling, mobiliteitsdoelen en exploitatiebelangen. Het biedt handvatten voor bestuur, beleidsmakers en ontwikkelaars om toekomstbestendige keuzes te maken op het gebied van parkeren.
Vanwege het vertrek van de huidige projectleider en met het oog op de verkiezingen van 2026 is het de ambitie om nog dit jaar een aantal uitgangspunten en kaders te bespreken in het college en beeldvormend met de gemeenteraad. Voor de coördinatie van dit proces en de aansturing van het betrokken beleidsteam zijn we op zoek naar een ervaren en inhoudelijk sterke projectleider.
Werkzaamheden
Coördinatie van en sturing op het proces;
Coördineren van de inhoudelijke inbreng van vakspecialisten (mobiliteit, parkeren, stedelijke ontwikkeling, stedelijk beleid, openbare ruimte, veiligheid en leefomgeving).
Organiseren van participatie met politiek, inwoners, bedrijven en andere stakeholders.
Afstemmen met ambtelijk én bestuurlijk opdrachtgevers en rapporteren over voortgang.
Opstellen van bestuurlijke voorstellen en de eindrapportage.
Gevraagd profiel
Bij voorkeur WO werk- en denkniveau
Kennis van en ervaring met het opstellen van beleidsstukken op strategisch, tactisch en operationeel niveau op het terrein van parkeren en mobiliteit;
Minimaal 4 jaar ervaring met projectcoördinatie binnen een gemeente.
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met adviseren op zowel strategisch als tactisch niveau .
Sterke communicatieve vaardigheden en politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
Een verbinder op de gehele keten met voldoende kennis van de tactische en operationele consequenties om de strategisch koers daarop aan te laten sluiten.
U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.
Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten
in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en
voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is
onderdeel van de aanbesteding.
Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve
inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van
deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-
Brabant. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-
aanbieden. Het document is ook beschikbaar via een link bij het aanbieden van een kandidaat.
De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum
voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen
zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de
bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden
en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het
maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235.
Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet
overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen
te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op
externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord
met deze eis.
Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht.
Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG
(van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex
West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43 (via uw leverancier).
De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de
urenregistratie in Flex West-Brabant.
Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de
urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de
opdracht per direct te beëindigen
Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde WO opleiding. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
Uw kandidaat heeft bij voorkeur meerdere jaren ervaring (in de afgelopen 4 jaar) als projectleider parkeerbeleid bij een gemeente met een omvang van meer dan 150.000 inwoners. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met parkeeradvisering op strategisch dan wel tactisch niveau.. Dit moet blijken uit het cv.
Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
Strategisch en tactisch inzicht.
Omgevingsbewust en probleemanalytisch.
Zelfstandig en hands-on.
Politieke sensitiviteit
In staat belangen te wegen en partijen te verbinden.
Breda heeft Groen Gastvrij en Grenzeloos als leidende principes omarmd. Tegelijkertijd groeit Breda hard van bijna 190.000 inwoners naar circa 230.000. Een belangrijk deel van de groei is binnenstedelijk en met de groei van het aantal inwoners nemen ook auto- en fietsbewegingen toe. Daarmee groeit ook de behoefte aan passende parkeeroplossingen. Deze groei komt boven op de autonome groei van het auto- en fietsbezit en de toename van de gemiddelde ruimte die een auto of (bak) fiets inneemt.
De afgelopen jaren zijn er verschillende beleidsvisies vastgesteld of nog in uitwerking, welke allemaal effect hebben op of de mobiliteits- en parkeerbehoefte of op de inzet van de openbare ruimte. De mobiliteitsvisie (2021) biedt uitgangspunten met betrekking tot parkeren en vormt een startpunt om te kunnen anticiperen op deze complexe werkelijkheid. Ook de Parkeernormennota (2021) en de Parkeerverordening (2022) bieden kaders. Er ontbreekt echter een overkoepelende visie. Politiek en ambtelijk is er consensus dat een strategische heroriëntatie op parkeren noodzakelijk is.
De opdracht vloeit dan ook voort uit een bestuurlijke opdracht van de wethouders Parkeren, Mobiliteit en Stedelijke ontwikkeling. De parkeerstrategie moet aansluiten bij bredere beleidskaders zoals de omgevingsvisie, de mobiliteitsvisie en de ambities op het gebied openbare ruimte, wonen, economie en stedelijke ontwikkeling.