Medewerker juridische zaken

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Noord-Brabant

Begindatum:

10 dec 2024

Einddatum:

10 mrt 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

21 nov 2024
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Type inzet
De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. NB: Indien u zich als zzp’er laat detacheren via uw eigen BV, dan dient u op verzoek per ommegaande de volgende bewijsstukken te kunnen overleggen: Geldig Uittreksel KvK van de BV; een arbeidsovereenkomst waaruit duidelijk moet worden dat de BV aan alle werkgeversverplichtingen voldoet en dat u als zzp’er maandelijks loon uitgekeerd krijgt vanuit de BV; een individuele verklaring vanuit Belastingdienst, waarmee verklaard wordt dat er een arbeidsrelatie tussen de ZZP BV en de werknemer/bestuurder van de ZZP BV bestaat.

Woo-specialist
Ben jij een toegankelijke gesprekspartner met passie voor transparantie? Als Woo-specialist maak je overheidsinformatie beschikbaar en adviseer je afdelingen over Woo-verzoeken bij de Gemeente Breda.

Introductie
Heb jij een passie voor transparantie en ben je een toegankelijke gesprekspartner? De Gemeente Breda zoekt een specialist die als Woo-contactfunctionaris de schakel vormt tussen de overheid en inwoners. In deze rol maak je overheidsinformatie begrijpelijk en beschikbaar, en bied je heldere antwoorden op vragen rondom de Wet open overheid (Woo). Als expert adviseer je onze afdelingen bij Woo-verzoeken en zorg je ervoor dat onze gemeente voldoet aan de wettelijke verplichtingen rondom openheid en toegankelijkheid van informatie. Maak jij met ons het verschil?

Wat ga je doen?

  • Je bent het aanspreekpunt voor burgers en ondernemers over Woo-zaken.

  • Je fungeert als Woo-expert binnen de gemeente en deelt kennis over jurisprudentie en ontwikkelingen.

  • Je coördineert en behandelt Woo-verzoeken van begin tot eind.

  • Je voert juridische procedures uit bij Woo-besluiten.

  • Je begeleidt collega’s in het toepassen van de Woo en de uitzonderingsgronden.

  • Je bewaakt dat termijnen en procedures rondom Woo-verzoeken worden nageleefd.

  • Je geeft juridisch advies voor de juiste formulering van deze besluiten.

  • Je draagt bij aan een efficiënte en zorgvuldige afhandeling van alle Woo-verzoeken.

Wat vragen wij?

  • Je hebt minimaal een hbo-opleiding  bij voorkeur Rechten of Bestuurskunde afgerond,

  • Je hebt bij voorkeur kennis van bestuursrecht.

  • Je hebt ervaring bij een gemeente

  • Je hebt kennis van de Woo.

  • Je werkt gestructureerd en hebt een onderzoekende instelling.

  • Je bent vaardig in het opzetten van processen en structuren.

  • Je communiceert makkelijk en past je stijl aan je gesprekspartners aan.

  • Je hebt uitstekende schrijfvaardigheden in de Nederlandse taal.

  • Je bent proactief en zoekt continu naar verbeteringen in je werk.

Wie zijn wij?
De veranderende wereld vraagt om flexibiliteit, creativiteit en nieuwe vormen van organiseren. Door mee te bewegen op de ontwikkelingen in de stad, hier pro- actief op in te spelen maken we samen, met inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners een sterk en aantrekkelijk Breda.

Onze rol als overheid verandert mee, we denken en handelen in mogelijkheden voor de burger en interne klanten. Meer en meer werken we over de afdelingsgrenzen heen, als één organisatie. We proberen daarin menskracht en middelen flexibel in te zetten naar gelang de opgaven en we organiseren ons doelmatig. We werken aan het vergroten van het ondernemerschap van onze werknemers: initiatief nemen en leren van ervaringen.

Binnen het team Juridische Zaken werken juridisch adviseurs die zich hoofdzakelijk bezig houden met de behandeling van bezwaarschiften, juridisch adviseurs op het gebied van het privaatrecht, de Wet open overheid, schadeclaims en administratief medewerkers. We houden ons bezig met veel verschillende onderwerpen waarbij we zoveel mogelijk gebruik maken van elkaars kennis. We zijn volop bezig met de ontwikkeling van ons team en hebben naast een professioneel, hardwerkend team ook alle ruimte voor gezelligheid op de werkvloer. Lees meer over de Gemeente Breda
 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.