Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Klantmanager Inkomen

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

29 okt 2024

Type inzet
De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. NB: Indien u zich als zzp’er laat detacheren via uw eigen BV, dan dient u op verzoek per ommegaande de volgende bewijsstukken te kunnen overleggen: Geldig Uittreksel KvK van de BV; een arbeidsovereenkomst waaruit duidelijk moet worden dat de BV aan alle werkgeversverplichtingen voldoet en dat u als zzp’er maandelijks loon uitgekeerd krijgt vanuit de BV; een individuele verklaring vanuit Belastingdienst, waarmee verklaard wordt dat er een arbeidsrelatie tussen de ZZP BV en de werknemer/bestuurder van de ZZP BV bestaat.

Inkomensspecialist Migratie & Inburgering
Wil jij een cruciale rol spelen in de financiële onafhankelijkheid van onze nieuwkomers? Sta jij klaar om als een echte inkomensspecialist jouw diepgaande kennis van diverse uitkeringen in te zetten? Zo ja, dan zoeken we jou!

Het team van Migratie&Inburgering, het team dat verantwoordelijk is voor de nieuwe Bredanaar in zijn/haar inburgering en participatie, is op zoek naar een enthousiaste en ervaren inkomensspecialist.

Introductie
De afdeling Participatie is op zoek naar een Inkomensspecialist Migratie en Inburgering. Als gemeente hebben we een grote rol in het inburgeringstraject van nieuwe inwoners die vanuit het buitenland of het asielzoekerscentrum een plek krijgen in onze stad. We willen deze nieuwe Bredanaars de beste start geven zodat ze zich snel thuis voelen en actief meedoen in de samenleving. Deze mensen hebben vaak veel meegemaakt en zijn genoodzaakt te vluchten in de zoektocht naar een nieuw thuis of tijdelijk thuis. Er wordt ook veel van hen verwacht en het doel is om de mensen zo goed mogelijk te begeleiden naar een nieuw thuis en zo snel als mogelijk naar een zelfredzaam leven in onze stad. Uiteraard komt hier veel bij kijken en ligt er een grote uitdaging voor ons, en dat is precies waar jij energie van krijgt en waar jouw passie ligt.

Wat ga je doen?
We willen de nieuwe Bredanaar goed verwelkomen door ervoor te zorgen dat zij goed begeleidt worden bij aankomst van hun nieuwe woning en/of tussenvoorziening. Jij zorgt ervoor dat de uitkering, bijzondere bijstand voor eerste huur en inrichtingskosten soepel en snel verwerkt wordt zodat de nieuwe Bredanaar een goede start maakt. Hiernaast zijn de volgende taken die jij gaat uitvoeren:

  • Je beheert het financiële uitkeringsdossier;

  • Voert inkomstenverificaties uit op basis waarvan eventuele correcties zoals terugvorderingen of nabetalingen plaatsvinden.

  • Beoordelen van aanvragen bijzondere bijstand

  • Beheren van een klantendossier

  • Je zorgt voor het opbouwen van een vertrouwensband.

  • Je onderzoekt of er recht is op bijzondere bijstand of andere financiële middelen. 

  • Je levert een proactieve bijdrage op gerelateerde beleids-en procesvlakken.

  • Je komt samen met andere betrokken collega’s en externe partijen tot oplossingen waarbij je het juridisch kader niet uit het oog verliest.

  • Wetgeving, rechtmatigheid, vertrouwen en menselijke maat zijn leidend, en gaan waar mogelijk hand in hand met een bij de situatie passende uitkomst.      

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over een HBO diploma Sociaal Juridische Dienstverlening;

  • Je bent omgevingsbewust, empathisch en servicegericht.

  • Je denkt in oplossingen en hebt een positieve insteek.

  • Je handelt doel- en resultaatgericht.

  • Je bent positief en beschikt over inlevingsvermogen.

  • Ervaring in budgetbeheer.

  • Minimaal 4 jaar ervaring in de functie van Inkomensspecialist/Specialist Inkomen.

  • Je bent cultuursensitief en hebt een integrale blik.

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving: Wet Inburgering en Participatiewet.

  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

  • Je bent punctueel en kunt goed jouw werk organiseren.

Wie zijn wij?
Team Migratie en Inburgering is de ambtelijke organisatie die zich inspant om mensen met een migratieachtergrond te begeleiden naar een zoveel mogelijk zelfredzaam leven binnen onze stad. Dit voeren wij uit samen met onze netwerkpartners in- en extern de organisatie.

De werkzaamheden vinden plaats binnen een dynamisch team dat constant in beweging is. De volgende aspecten staan hoog in het vaandel: leren van elkaar, samenwerken, ontwikkelen en door ontwikkelen, ruimte voor eigen inbreng, gefocust op de doelstelling, collegialiteit en relativerende humor.

Lees meer over de Gemeente Breda            


 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.