Juridisch Adviseur

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 16 Noord-Brabant

Begindatum:

7 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

18 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Juridisch Adviseur    
Ben jij een ervaren juridisch adviseur met een passie voor jeugdhulp? Wil jij bijdragen aan de ontwikkeling van het jeugdhulplandschap in West-Brabant Oost? Dan zoeken wij jou!

Betreft een functie in schaal 11 (CAO Gemeenten)


Intro
De gemeenten Altena, Breda, Drimmelen, Geertruidenberg en Oosterhout werken samen binnen de jeugdhulpregio West-Brabant Oost (WBO) om jeugdhulp te organiseren. Wij staan voor de uitdaging om kinderen die het nodig hebben de best passende jeugdhulp te bieden binnen een houdbaar jeugdstelsel.

Team WBO houdt zich bezig met de inkoop, het contractmanagement en contractbeheer van jeugdhulp en is op zoek naar een ervaren juridisch adviseur die het team komt versterken.

Team
Je maakt onderdeel uit van Team WBO. Dit is een enthousiast, veelzijdig en multidisciplinair team dat zich inzet voor de niet vrij toegankelijke jeugdhulp binnen Regio WBO. Dit betekent onder andere het inkopen van de jeugdhulp via inkoopprocedures, het voeren van contractmanagement, het organiseren van de financiële en administratieve afhandeling en de data-analyse.
Lees meer over de Gemeente Breda.
https://www.werkenbijbreda.nl/

Omschrijving van de opdracht

  • Je zet je actief in om de dienstverlening aan regiogemeenten en jeugdhulpaanbieders continu te verbeteren.

  • Je geeft helder en begrijpelijk juridisch advies over onder andere overeenkomsten, communicatie en calamiteiten.

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en onderhouden van de regionale samenwerkingsovereenkomst en de mandatering aan de gemeente Breda.

  • Je volgt juridische ontwikkelingen binnen het jeugddomein op de voet en adviseert collega’s over relevante wet- en regelgeving.

  • Je stelt overeenkomsten op met jeugdhulpaanbieders en denkt mee over de handhaving ervan.

  • Je levert een positief kritische bijdrage aan bestaande en nieuwe inkoopprocedures.

  • Je stelt inkoopdocumenten en bijbehorende overeenkomsten zorgvuldig op.

  • Je adviseert en ondersteunt bij correspondentie met aanbieders in geval van geschillen, fraude of faillissementen.

  • Je bent het aanspreekpunt voor juridische procedures en schakelt hierbij met de stadsadvocaat.


Kandidaat omschrijving

  • Je hebt een juridische opleiding op WO-niveau en beschikt over relevante werkervaring.

  • Je hebt kennis van het privaatrecht, met name het contractenrecht en bij voorkeur ook van het aanbestedingsrecht en bestuursrecht.

  • Je hebt actuele kennis van de Jeugdwet of bent in staat je deze snel eigen te maken.

  • Je bent collegiaal, flexibel en kunt goed zelfstandig werken.

  • Je hebt een kritische én oplossingsgerichte blik op juridische vraagstukken.

  • Je hebt een proactieve instelling en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.

  • Je bent analytisch sterk, werkt resultaatgericht en schakelt flexibel naar passende oplossingen.

Eisen

  1. Geen ZZP.

  2. Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding.

  3. Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd.

  4. Breda VOG juridische dienstverlening. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent het gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG van de door u voorgestelde kandidaat te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 55. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden.

  5. De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.

  6. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding in een juridische richting. Dit moet blijken uit het cv.

  7. Uw kandidaat heeft minimaal twee jaar ervaring als juridisch adviseur. Dit moet blijken uit het cv.

  8. Uw kandidaat heeft kennis van en minimaal 1 jaar werkervaring in privaatrecht met nadruk op contractenrecht. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen

  1. Uw kandidaat heeft bij voorkeur actuele kennis van de jeugdwet (of is bereid deze snel eigen te maken). Daarnaast heeft uw kandidaat kennis van het aanbestedingsrecht en het bestuursrecht. Dit moet blijken uit het cv.

    • Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van alle drie de kennisgebieden. (15 Punten)

    • Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van minstens twee van de gevraagde kennisgebieden. (8 Punten)

    • Kandidaat beschikt niet over aantoonbare kennis van minstens twee van de gevraagde kennisgebieden. (0 Punten)

  2. Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar werkervaring als juridisch adviseur Dit moet blijken uit het cv.

    • meer dan 5 jaar werkervaring als juridisch adviseur (10 Punten)

    • Kandidaat heeft 2 tot 5 jaar ervaring als juridisch adviseur (5 Punten)

    • Kandidaat heeft minder dan 2 jaar ervaring als juridisch adviseur (0 Punten)

  3. Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

    • Het cv is voorzien van relevante referenties (5 Punten)

    • Op het cv is vermeld dat relevante referenties op aanvraag direct leverbaar zijn (2 Punten)

    • Relevante referenties ontbreken (0 Punten)

  4. Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Je bent collegiaal, flexibel en kunt goed zelfstandig werken.

    • Je hebt een kritische én oplossingsgerichte blik op juridische vraagstukken.

    • Je hebt een proactieve instelling en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.

    • Je bent analytisch sterk, werkt resultaatgericht en schakelt flexibel naar passende oplossingen.

      De week maandag 30 juni tot en met vrijdag 4 juli is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.


      Keuzemogelijkheden:

      • Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (40 Punten)

      • Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties (20 Punten)

      • Kandidaat voldoet enigszins aan de gestelde competenties, echter kan dit slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (5 Punten)

      • Kandidaat voldoet niet aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken. (0 Punten)

  5. Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    30 Punten

Let op!:
De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur