Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland
Begindatum:
1 mrt 2023Einddatum:
1 sept 2023Uren per week:
36Publicatiedatum:
19 jan 2023Ervaren Wabo-regisseur/vergunningverlener - 36 uur per week
Ben jij de ervaren Wabo-regisseur/vergunningverlener die de afdeling Veiligheid & Leefomgeving komt versterken?
Organisatie
De Wabo-regisseur valt onder de afdeling Veiligheid & Leefomgeving, in het Cluster Omgevingswet. Binnen de afdeling Veiligheid en Leefomgeving wordt uitvoering gegeven aan bijna alle vergunningen, toezicht, handhaving- en veiligheidstaken waar de gemeente verantwoordelijk voor is. Het Cluster Omgevingswet bestaat uit een divers aantal functies die samen verantwoordelijk zijn voor het proces van initiatieven, vergunningen en handhaving met betrekking tot de (naderende) Omgevingswet.
In ons cluster werken gemotiveerde en professionele collega's samen om Breda nog mooier en veiliger te maken. Kom jij erbij?!
Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie
Omschrijving van de opdracht
Als Wabo-regisseur/vergunningverlener ben je eerste aanspreekpunt voor de aanvrager. Je beoordeelt de aanvragen op juistheid en volledigheid, toets je aanvragen aan het wettelijk kader en stel je beschikkingen op in het kader van de WABO (Wet Algemene Bepalingen Omgevingsrecht) en straks de Omgevingswet.
Tevens stuur je als regisseur het proces aan, houd je oog voor een integrale belangenafweging en bewaak je de betreffende termijnen van zowel interne als externe adviespartners. Je onderhoudt de contacten met de aanvrager, de architect en eventuele andere belanghebbenden.
Vanuit je kennis van de praktijk bespreek je met collega’s bijzonderheden en deel je ervaringen. Je werkt zelfstandig en neemt initiatief. Je kunt oplossingsgericht denken en handelen en bent een stevige gesprekspartner op diverse niveaus. De functie van Wabo-regisseur is een afwisselende, verantwoordelijke functie binnen een professioneel en collegiaal team waarbij dienstverlening naar onze klant centraal staat.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Onze nieuwe collega gaat zich voornamelijk bezighouden met de volgende taken:
Het onderhouden van de contacten met de aanvrager(s)
Het adviseren over beheersmatige aspecten van de vergunningverlening
Het verzorgen van de integrale vergunningverlening
Het voeren van regie op de taakvelden ruimtelijke ordening, bouwen, bouwfysica, brandveiligheid, constructieve veiligheid etc.
Eisen en gunningscriteria
Belangrijk voor de invulling van deze functie:
Relevante HBO-opleiding
Opleiding ABW 1 en 2 is een pré
kennis van het omgevingsrecht
Ervaring met de technische en juridische aspecten van vergunningverlening
Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift
Procesmatig kunnen denken en werken
Goed kunnen samenwerken
Zelfstandig kunnen werken
In staat te werken in een politiek bestuurlijke omgeving
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.