Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
30 jun 2026Uren per week:
28Publicatiedatum:
4 jun 2025Civieltechnisch projectmanager
Gemiddeld 28 uur per week
Introductie
Afdeling Stadsingenieurs Breda zoekt een ervaren civieltechnisch projectmanager. Ben jij een civieltechnisch projectmanager met de juiste kennis, competenties en het talent om zelfstandig een viertal civieltechnische projecten te realiseren? En doe je dit het liefst binnen de dynamiek van een gemeentelijke organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Afdeling
Afdeling Stadsingenieurs Breda voert projecten uit op het gebied van civiele techniek, bouwkunde en elektrotechniek. Ongeveer 95 enthousiaste medewerkers op de afdeling zijn dagelijks bezig met het realiseren van projecten volgens de systematiek van projectmatig werken. De gemeentelijke organisatie staat voor de opgave om de bestaande stad in stand te houden, met het regelmatig realiseren en aanpassen van gemeentelijk vastgoed.
Lees meer over de Gemeente Breda
https://www.werkenbijbreda.nl/
De opdracht
Jij zorgt ervoor dat 4 civieltechnische projecten integraal worden aangepakt volgens principes van het projectmatig werken. Daarbij doorloop je verschillende projectfases; van initiatief, ontwerp tot en met nazorgfase en sluit die af met een fasedocument. Je bent verantwoordelijk voor de realisatie van het project; van opdracht naar overdracht.
Daarnaast ben je verantwoordelijke voor de projectbeheersing op gebieden van Tijd, Geld, Kwaliteit, Informatie, Organisatie en Risico’s. Je bent verantwoordelijk voor het inkopen van werken, leveringen en diensten binnen de goedgekeurde projectbudgetten en de uitvoering ervan. In afstemming met je opdrachtgever geef je vorm aan jouw projectopdracht. Dit rapporteer je elk kwartaal aan de opdrachtgever met een projectrapportage.
De vier projecten zijn gericht op werkzaamheden:
Project 1: Reconstructie Snelliusstraat – Linie Zuid: begeleiding projecttraject, realisatie- en nazorgfase. Elke projectfase sluit je af met een fasedocument en elk kwartaal rapporteer je aan de interne opdrachtgever middels een projectrapportage. Opleverdatum van de werkzaamheden is uiterlijk 30 juni 2026.
Het project omvat het begeleiden van de volgende twee projectfasen met de bijbehorende concrete producten en het bijbehorende subsidietraject Upsurge:
Realisatiefase
Product: Rapportages over contractbewaking, voortgang, uitvoeringsplanning kwaliteitscontroles en risicobeheersing, communicatieverslagen richting stakeholders en tussentijdse rapportage subsidieverplichtingen Upsurge.
Deadline: 30 juni 2025
Nazorgfase
Product: Opleverrapportage met afhandeling restpunten, overdrachtsdossier aan beheer, evaluatieverslag en compleet archiefdossier. Eindrapportage subsidieverplichtingen Upsurge.
Deadline: 30 juni 2026
Project 2: Rotonde Emerparklaan - Heksenwiel: begeleiding projecttraject, realisatie- en nazorgfase. Elke projectfase sluit je af met een fasedocument en elk kwartaal rapporteer je aan de interne opdrachtgever middels een projectrapportage. Opleverdatum van de werkzaamheden is uiterlijk 30 juni 2026.
Het project omvat het begeleiden van de volgende twee projectfasen met de bijbehorende concrete producten:
Realisatiefase
Product: Rapportages over contractbewaking, voortgang, uitvoeringsplanning kwaliteitscontroles en risicobeheersing en communicatieverslagen richting stakeholders.
Deadline: 15 december 2025
Nazorgfase
Product: Opleverrapportage met afhandeling restpunten, overdrachtsdossier aan beheer, evaluatieverslag en compleet archiefdossier.
Deadline: 30 juni 2026
Project 3: Ruitersboslaan fase 2: begeleiding projecttraject, realisatie- en nazorgfase. Elke projectfase sluit je af met een fasedocument en elk kwartaal rapporteer je aan de interne opdrachtgever middels een projectrapportage. Opleverdatum van de werkzaamheden is uiterlijk 30 juni 2026.
Het project omvat het begeleiden van de volgende twee projectfasen met de bijbehorende concrete producten:
Realisatiefase
Product: Rapportages over contractbewaking, voortgang, uitvoeringsplanning kwaliteitscontroles en risicobeheersing en communicatieverslagen richting stakeholders.
Deadline: 16 januari 2026
Nazorgfase
Product: Opleverrapportage met afhandeling restpunten, overdrachtsdossier aan beheer, evaluatieverslag en compleet archiefdossier.
Deadline: 30 juni 2026
Project 4: Sportpark Roosberg: begeleiding projecttraject, van ontwerp- t/m nazorgfase. Elke projectfase sluit je af met een fasedocument en elk kwartaal rapporteer je aan de interne opdrachtgever middels een projectrapportage. Opleverdatum van de werkzaamheden is uiterlijk 30 juni 2026.
Het project omvat het begeleiden van de volgende twee projectfasen met de bijbehorende concrete producten:
Ontwerpfase
Producten: Begeleiding en toetsing van VO en DO, inclusief beleids- en regelgevingstoetsing, bestuurlijk besluitvormingstraject en rapportage over voortgang (kwaliteit/budget/tijd).
Deadline: 13 oktober 2025
Voorbereidingsfase
Product: Definitieve contractstukken, uitvoeringsplanning, vergunningaanvragen en aanbestedingsdossier.
Deadline: 1 december 2025
Realisatiefase
Product: Rapportages over contractbewaking, voortgang, kwaliteitscontroles en risicobeheersing; communicatieverslagen richting stakeholders.
Deadline: 25 mei 2026
Nazorgfase
Product: Opleverrapportage met afhandeling restpunten, overdrachtsdossier aan beheer, evaluatieverslag en compleet archiefdossier.
Deadline: 30 juni 2026
Kandidaat omschrijving
Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding studierichting civiele techniek.
Minimaal 5 jaar ervaring als projectmanager/ projectleider binnen het vakgebied civiele techniek, in een gemeentelijke organisatie.
Minimaal 10 jaar ervaring met reconstructie werkzaamheden en rioolvervanging in een stedelijke omgeving.
Je hebt werkervaring met contractvormen zoals RAW-systematiek, bouwteam, UAV en/of UAV-GC.
Je hebt affiniteit met civieltechnische kunstwerken.
Je hebt kennis van aanbestedingssystematiek, anterieure overeenkomsten, Europese subsidieprojecten en vergunningstrajecten.
Dit neem je mee:
Je hebt een grote mate van zelfstandigheid en nauwkeurige manier van werken.
Je hebt ervaring met projectmatig werken, het leiden van projectteams en aansturen van externe partijen.
Je bent klantgericht, resultaatgericht, kwaliteitsgericht en communicatief vaardig.
Je hebt een kritische blik op kwaliteit en proces, bent oplossingsgericht, kunt plannen en organiseren en hebt een flexibele instelling.
Je hebt kennis van MS-office, SharePoint, risicomanagement en vaktechnische wet- en regelgeving.
Eisen
De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.
Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Civiele techniek. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als projectmanager/projectleider civiele techniek. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring met reconstructie werkzaamheden en rioolvervanging in een stedelijke omgeving. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft ervaring met projectmatig werken, het leiden van projectteams en aansturen van externe partijen. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft kennis van MS-office, SharePoint, risicomanagement en vaktechnische wet- en regelgeving. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft werkervaring met contractvormen zoals RAW-systematiek, bouwteam, UAV en/of UAV-GC. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft affiniteit met civieltechnische kunstwerken. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft kennis van aanbestedingssystematiek, anterieure overeenkomsten, Europese subsidieprojecten en vergunningstrajecten. Dit moet blijken uit het cv.
Wensen
Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
Het cv is voorzien van relevante referenties (10 Punten)
Op het cv is vermeld dat relevante referenties op aanvraag direct leverbaar zijn (5 Punten)
Relevante referenties ontbreken (0 Punten)
Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Je bent klantgericht, kwaliteitsgericht en communicatief vaardig.
Je hebt een kritische blik op kwaliteit en proces.
Je bent oplossings-en resultaatgericht.
Je kunt plannen en organiseren en hebt een flexibele instelling.
Je hebt een grote mate van zelfstandigheid en nauwkeurige manier van werken.
Je kunt plannen en organiseren en hebt een flexibele instelling.
De datum vrijdag 20 juni en dinsdag 24 juni is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
Keuzemogelijkheden:
Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (60 Punten)
Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties (30 Punten)
Kandidaat voldoet enigszins aan de gestelde competenties, echter kan dit slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (2 Punten)
Kandidaat voldoet niet aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken. (0 Punten)
Prijsscore: (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
30p
Aanvullende informatie
Het betreft een functie in schaal 12 (CAO Gemeenten).
Gemiddeld 28 uur per week , afhankelijk van de fase van de projecten
De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235.
Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
Voor de inzet van zzp’ers heeft de gemeente Breda een contract met Haert BV (onderdeel van Driessen). Zij verzorgen voor ons het zzp- contractmanagement. Haert BV gaat namens de gemeente Breda het contract met de zzp'er aan. Met uw inschrijving verklaart u akkoord te zijn met het zzpcontractmanagement via Haert BV.
Breda VOG adviseurs- en managersfunctie. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie.