Civieltechnisch projectmanager

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 6 dagen
28 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

4 jun 2025
Civieltechnisch projectmanager
Gemiddeld 28 uur per week 

Introductie
Afdeling Stadsingenieurs Breda zoekt een ervaren civieltechnisch projectmanager. Ben jij een civieltechnisch projectmanager met de juiste kennis, competenties en het talent om zelfstandig een viertal civieltechnische projecten te realiseren? En doe je dit het liefst binnen de dynamiek van een gemeentelijke organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De opdracht

Jij zorgt ervoor dat 4 civieltechnische projecten integraal worden aangepakt volgens principes van het projectmatig werken. Daarbij doorloop je verschillende projectfases; van initiatief, ontwerp tot en met nazorgfase en sluit die af met een fasedocument. Je bent verantwoordelijk voor de realisatie van het project; van opdracht naar overdracht.
Daarnaast ben je verantwoordelijke voor de projectbeheersing op gebieden van Tijd, Geld, Kwaliteit, Informatie, Organisatie en Risico’s. Je bent verantwoordelijk voor het inkopen van werken, leveringen en diensten binnen de goedgekeurde projectbudgetten en de uitvoering ervan. In afstemming met je opdrachtgever geef je vorm aan jouw projectopdracht. Dit rapporteer je elk kwartaal aan de opdrachtgever met een projectrapportage.
De vier projecten zijn gericht op werkzaamheden:
Project 1: Reconstructie Snelliusstraat – Linie Zuid: begeleiding projecttraject, realisatie- en nazorgfase. Elke projectfase sluit je af met een fasedocument en elk kwartaal rapporteer je aan de interne opdrachtgever middels een projectrapportage. Opleverdatum van de werkzaamheden is uiterlijk 30 juni 2026. Het project omvat het begeleiden van de volgende twee projectfasen met de bijbehorende concrete producten en het bijbehorende subsidietraject Upsurge:
  1. Realisatiefase
Product: Rapportages over contractbewaking, voortgang, uitvoeringsplanning kwaliteitscontroles en risicobeheersing, communicatieverslagen richting stakeholders en tussentijdse rapportage subsidieverplichtingen Upsurge.
Deadline: 30 juni 2025
 
  1. Nazorgfase
Product: Opleverrapportage met afhandeling restpunten, overdrachtsdossier aan beheer, evaluatieverslag en compleet archiefdossier. Eindrapportage subsidieverplichtingen Upsurge.
Deadline: 30 juni 2026
Project 2: Rotonde Emerparklaan - Heksenwiel: begeleiding projecttraject, realisatie- en nazorgfase. Elke projectfase sluit je af met een fasedocument en elk kwartaal rapporteer je aan de interne opdrachtgever middels een projectrapportage. Opleverdatum van de werkzaamheden is uiterlijk 30 juni 2026. Het project omvat het begeleiden van de volgende twee projectfasen met de bijbehorende concrete producten:
  1. Realisatiefase
Product: Rapportages over contractbewaking, voortgang, uitvoeringsplanning kwaliteitscontroles en risicobeheersing en communicatieverslagen richting stakeholders.
Deadline: 15 december 2025
 
  1. Nazorgfase
Product: Opleverrapportage met afhandeling restpunten, overdrachtsdossier aan beheer, evaluatieverslag en compleet archiefdossier.
Deadline: 30 juni 2026
Project 3: Ruitersboslaan fase 2: begeleiding projecttraject, realisatie- en nazorgfase. Elke projectfase sluit je af met een fasedocument en elk kwartaal rapporteer je aan de interne opdrachtgever middels een projectrapportage. Opleverdatum van de werkzaamheden is uiterlijk 30 juni 2026. Het project omvat het begeleiden van de volgende twee projectfasen met de bijbehorende concrete producten:
  1. Realisatiefase
Product: Rapportages over contractbewaking, voortgang, uitvoeringsplanning kwaliteitscontroles en risicobeheersing en communicatieverslagen richting stakeholders.
Deadline: 16 januari 2026
 
  1. Nazorgfase
Product: Opleverrapportage met afhandeling restpunten, overdrachtsdossier aan beheer, evaluatieverslag en compleet archiefdossier.
Deadline: 30 juni 2026
Project 4: Sportpark Roosberg: begeleiding projecttraject, van ontwerp- t/m nazorgfase. Elke projectfase sluit je af met een fasedocument en elk kwartaal rapporteer je aan de interne opdrachtgever middels een projectrapportage. Opleverdatum van de werkzaamheden is uiterlijk 30 juni 2026.
Het project omvat het begeleiden van de volgende twee projectfasen met de bijbehorende concrete producten:
  1. Ontwerpfase
Producten: Begeleiding en toetsing van VO en DO, inclusief beleids- en regelgevingstoetsing, bestuurlijk besluitvormingstraject en rapportage over voortgang (kwaliteit/budget/tijd).
Deadline: 13 oktober 2025
 
  1. Voorbereidingsfase
Product: Definitieve contractstukken, uitvoeringsplanning, vergunningaanvragen en aanbestedingsdossier.
Deadline: 1 december 2025
 
  1. Realisatiefase
Product: Rapportages over contractbewaking, voortgang, kwaliteitscontroles en risicobeheersing; communicatieverslagen richting stakeholders.
Deadline: 25 mei 2026
 
  1. Nazorgfase
Product: Opleverrapportage met afhandeling restpunten, overdrachtsdossier aan beheer, evaluatieverslag en compleet archiefdossier.
Deadline: 30 juni 2026
Wat vragen wij?
  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding studierichting civiele techniek.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als projectmanager/ projectleider binnen het vakgebied civiele techniek, in een gemeentelijke organisatie.
  • Minimaal 10 jaar ervaring met reconstructie werkzaamheden en rioolvervanging in een stedelijke omgeving.
  • Je hebt werkervaring met contractvormen zoals RAW-systematiek, bouwteam, UAV en/of UAV-GC.
  • Je hebt affiniteit met civieltechnische kunstwerken.
  • Je hebt kennis van aanbestedingssystematiek, anterieure overeenkomsten, Europese subsidieprojecten en vergunningstrajecten.
Wat neem je mee?
  • Je hebt een grote mate van zelfstandigheid en nauwkeurige manier van werken.
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken, het leiden van projectteams en aansturen van externe partijen.
  • Je bent klantgericht, resultaatgericht, kwaliteitsgericht en communicatief vaardig.
  • Je hebt een kritische blik op kwaliteit en proces, bent oplossingsgericht, kunt plannen en organiseren en hebt een flexibele instelling.
  • Je hebt kennis van MS-office, SharePoint, risicomanagement en vaktechnische wet- en regelgeving.
Wie zijn wij?

Afdeling Stadsingenieurs Breda voert projecten uit op het gebied van civiele techniek, bouwkunde en elektrotechniek. Ongeveer 95 enthousiaste medewerkers op de afdeling zijn dagelijks bezig met het realiseren van projecten volgens de systematiek van projectmatig werken. De gemeentelijke organisatie staat voor de opgave om de bestaande stad in stand te houden, met het regelmatig realiseren en aanpassen van gemeentelijk vastgoed.
Lees meer over de Gemeente Breda





 
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur