Inkoopadviseur (Medior)

Rheineplein 1, 7622 DG Borne, Nederland

Sluit over 13 dagen
Geen maximum 32 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

11 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een ervaren publieke inkoper en wil jij meebouwen aan toekomstbestendige inkoop binnen én buiten Borne?

Als (Medior) Inkoopadviseur bij de gemeente Borne lever je een directe bijdrage aan vrijwel alle taken die de gemeente uitvoert voor haar inwoners en ondernemers. Zo zorg je er samen met de inhoudelijke specialisten voor dat we de beste leveranciers contracteren van diverse werken, leveringen en diensten. Binnen het team Financiën en Control is er een plek vrij voor een proactieve inkoopprofessional. 

Als (medior) Inkoopadviseur begeleid je (Europese) aanbestedingen, en zorg je voor goede afstemming binnen de organisatie én in de regio. Je snapt de wet- en regelgeving, maar weet vooral hoe je mensen meeneemt in een efficiënte, verantwoorde manier van inkopen. 

Wat ga je doen?

  • Je zorgt voor organisatiebrede ondersteuning, o.a. via de inkoopkalender en het contractensysteem.

  • Je begeleidt inkooptrajecten, lokaal en regionaal, van voorbereiding tot gunning.

  • Je neemt deel aan het regionale inkoopoverleg

  • Je brengt mensen en belangen bij elkaar binnen projecten en de organisatie.

  • Samen met je collega inkoopadviseur pak je werkzaamheden op om het inkoopproces verder te verbeteren, zoals het ontwikkelen van formats die juridisch kloppen, het doorvoeren van duurzaamheid in de inkooptrajecten, of het trainen van collegas op inkoop en aanbesteden.

  • Je verricht functie gerelateerde administratieve taken zoals het schrijven van offerteaanvragen en het controleren van inkoopdossiers;

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau;
  • Aantoonbaar afgeronde NEVI 1;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur binnen een gemeentelijke instelling.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde Nevi 2
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur bij een gemeente
  • Aantoonbare kennis van de Aanbestedingswet, Gids Proportionaliteit
  • Aantoonbare werkervaring met Europese aanbestedingen
  • Aantoonbare werkervaring met Tendernet en Mercell (benoem dit expliciet in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met UBW en Unit4 (benoem dit expliciet in het cv)

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren
  • Dienstverlenend en adviesvaardig;
  • Goede communicatieve en schriftelijke skills;
  • Je bent resultaatgericht en verbindend;
  • Nauwkeurig en gestructureerd.

Organisatie en team

De kracht van Borne is kleinschaligheid! Mensen 'kennen' elkaar en voelen onderlinge betrokkenheid. In Borne zijn de uitdagingen groot. De kansen eveneens. Jezelf kunnen en mogen zijn; dat vinden wij belangrijk! We waarderen, accepteren en respecteren elkaar om wie we zijn. Wij zijn een verbindende en regisserende partner. We zijn sterk in ons werk, samen met elkaar en met de Bornse gemeenschap.

De komende jaren bouwen we verder aan een organisatie waar het fijn werken is, waar je als medewerker gezien wordt en ertoe doet, waar je het gevoel hebt dat je bijdraagt aan een beter Borne. Bouw jij mee aan onze weg vooruit?

Binnen het team Financien en Control is er een plek vrij voor een proactieve inkoopprofessional.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 1 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 28 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr
Is hybride werken mogelijk: ja maar niet meer dan 50%

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur