Logo van Gemeente Bodegraven-Reeuwijk
Logo van Gemeente Bodegraven-Reeuwijk

HR-adviseur/Business Partner

Julianastraat 6, 2411 CV Bodegraven, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Zet jij je graag in als HR-adviseur/Business Partner en ben je de sparringpartner voor directie en management op het gebied van organisatie- en teamvraagstukken? Wil je bijdragen aan de groei van zowel medewerkers als de organisatie? Dan gaan we graag met je in gesprek!

Wat ga je doen?
Als HR-adviseur/Business Partner ben je de adviseur en sparringpartner voor het management op HR-vraagstukken en stap je in ter vervanging van een zieke collega. Je begeleidt en informeert management en teams bij alledaagse HR-processen, zoals ziekteverzuim en het voeren van arbeidsvoorwaardengesprekken en het invoeren van een gesprekscyclus. Je ziet trends en nieuwe ontwikkelingen in het HR-vak en maakt dit bespreekbaar binnen het HR-team en de domeinen die jij ondersteunt. Daarbij draag jij bij dat nieuwe teamleiders met de juiste bagage in positie komen. Ook ondersteun je bij de lopende structuurwijziging en adviseer jij bestuurders rond beleidsthema's.
Samen met je collega's werk je aan organisatie brede opgaven en draag je bij aan de realisatie van HR-projecten, om de basis op orde te brengen. De gemeente Bodegraven-Reeuwijk komt uit een beleidsarme periode. Dit zie je terug in het aanbod van HR-instrumenten. Er is werk aan de winkel om de basis op orde te brengen. Hoe zorgen we ervoor dat HR-beleid op papier komt en daarna ook écht bijdraagt aan de groei en ontwikkeling van medewerkers en de organisatie?
De organisatie is ontwikkeling. Daarbij spelen een aantal specifieke thema's, zoals een structuurwijziging, resultaatgericht werken, databedreven sturen, arbeidsmarktkrapte, leiderschap en cultuur.
Je adviseert directie en het management bij teamvraagstukken of HR specifieke thema's als het voeren van personeelsgesprekken, het sturen op basis van managementinformatie of duurzame inzetbaarheid.
Op welke manier kunnen we directie en management uitdagen en ondersteunen bij strategische personeelsvraagstukken? Hoe vinden en binden wij nieuw personeel? Hoe borgen wij HR-instrumenten in de organisatie? Dit zijn enkele actuele vraagstukken waar jij mee aan de slag gaat.

Eisen

  • Een relevante hbo-opleiding, dan wel HBO/WO werk en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in het werken binnen de publieke sector in een dergelijke rol.
  • Kennis over HR-processen.
  • Een stevige basis in het arbeidsrecht.

Wensen en competenties

Competenties
  • Een flinke dosis energie en enthousiasme.
  • Samenwerken gericht op het resultaat is vanzelfsprekend voor jou, waarbij je een mensgerichte aanpak hebt.
  • Je weet je zowel in woord als geschrift goed uit te drukken.
  • Je voelt jij je prettig in een organisatie die in beweging is.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Bodegraven Reeuwijk
Afdeling: Bedrijfsvoering

De gemeente Bodegraven-Reeuwijk komt uit een beleidsarme periode. Dit zie je terug in het aanbod van HR-instrumenten. Er is werk aan de winkel om de basis op orde te brengen. De organisatie is in ontwikkeling. Daarbij spelen een aantal specifieke thema's, zoals een structuurwijziging, resultaatgericht werken, databedreven sturen, arbeidsmarktkrapte, leiderschap en cultuur.

Gespreksinformatie

Gesprekken vinden plaats vanaf 18 december.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: 3 maanden, met de optie tot verlenging.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr