Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland
Sluit over 8 dagen
36 Noord-Brabant
Begindatum:
2 jun 2025
Einddatum:
30 jun 2025
Uren per week:
36
Publicatiedatum:
8 mei 2025
Senior Casemanager Omgevingsvergunning / Vergunningverlener Over de gemeente Bergen op Zoom Met 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar. Dit is werken bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Vergunningverlening In de afdeling RO en Vergunningverlening wordt een grote diversiteit aan klantvragen (complex en eenvoudig) ontvangen. Onze klanten zijn inwoners, ondernemers, instellingen en organisaties. Onze ambitie is om onze klanten zo accuraat mogelijk van dienst te zijn. We geven niet alleen vergunningen af, maar we verstrekken ook advies en informatie op het gebied van Bouwen en RO. We zijn druk bezig met de interpretatie van de Omgevingswet. Processen zijn en worden herijkt, structuren zijn in transitie en collega’s ontwikkelen zich door. Met deze doorontwikkeling is er een centrale toegang (een loket) ontstaan die voor een efficiënte afhandeling van (aan)vragen. In ons loket kunnen alle ruimtelijke en bouw gerelateerde vragen worden gesteld. Wij geven direct antwoord waar mogelijk of leiden de vraag voor beantwoording door naar de juiste collega.
Jij maakt het verschil Als Senior Casemanager Omgevingsvergunning / Vergunningsverlener houd je je onder andere bezig met het beoordelen van ingekomen aanvragen voor een omgevingsvergunning voor de diverse activiteiten, denk hierbij aan bouwen, afwijken van het bestemmingsplan en monumenten. Als senior help je de casemanagers bij vragen, toetsen en het uitleggen van de regelgeving. Je ondersteunt en begeleidt de medewerkers binnen het team op juridische onderwerpen. Daarbij ben je als behandelaar verantwoordelijk voor het proces van ontvangst tot uiteindelijke besluitvorming. Je bent in staat om klanten over omgevinsplannenplannen en procedures te adviseren en te fungeren als wegwijzer om inkomende klantvragen in het juiste proces onder te brengen. Ook ben je thuis in vergunningsvrij bouwen.
Wat breng je mee?
Je bent direct beschikbaar
Je beschikt over een afgeronde juridische opleiding Omgevingsrecht op HBO- of WO-niveau of relevante opleiding op HBO niveau, bijvoorbeeld Bouwkunde of Ruimtelijke Ordening.
Je hebt in de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar werkervaring binnen de vergunningverlening
Je hebt in de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de rol van juridisch adviseur/casemanager omgevingsrecht
Wat is wenselijk?
Je hebt meerdere jaren werkervaring binnen een 50.000+ gemeente
Je beschikt over een afgeronde opleiding Bouwkunde en ABW I
Bij ons stap je in een team met enthousiaste collega's. We vieren onze successen en stimuleren elkaar om het beste te bereiken.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.