Begindatum:
1 jun 2023Einddatum:
31 dec 2023Uren per week:
18Publicatiedatum:
26 mei 2023Tijdelijke opdracht: Bergse Veiligheidsmarinier (18 uur per week) 1.6.2023 tot 1.1.2024
Voor de afdeling Openbare orde en veiligheid zijn we op zoek naar een tijdelijk invulling voor;
Veiligheidsmarinier - 18 uur per week
Inleiding
Onze veiligheidsmissie is door op een juiste wijze vergunningen te verlenen, concrete veiligheidsaanpakken uit te voeren, toezicht te houden en zo nodig te handhaven, zorg te dragen voor een goede maar vooral veilige leefomgeving en het vertrouwen in onze gemeente te vergroten.
Het veiligheidsdomein is een zeer gevarieerd werkterrein, waarbij wet- en regelgeving hoog in het vaandel staan. Daarnaast vraagt werken binnen dit domein vaak maatwerk (immers elke casus is anders) waarbij we altijd het maatschappelijk effect voor ogen houden. De afdeling bestaat uit boa’s, adviseurs, een veiligheidsmarinier, vergunningverleners en juristen. Door het werkveld werk je samen met veel interne collega’s en heb je veel externe contacten.
De Bergse Veiligheidsmarinier wordt (letterlijk) in een kwetsbare wijk, “hotspot” of op een urgent veiligheidsprobleem ingezet. Deze problemen vragen om een andere aanpak dan vanuit de lijnorganisatie mogelijk is.
Omschrijving werkzaamheden:
Er wordt een concrete veiligheidsdoelstelling geformuleerd en de Veiligheidsmarinier behaalt die door een authentieke, creatieve werkwijze en zo nodig door een ‘out of the box’ benadering. Jouw werkgebied wordt met name onze historische binnenstad en andere horeca- en winkelconcentraties.
Je overziet het hele probleem met een helikopterview. Je voert daarbij de regie op een voortvarende aanpak en je rapporteert daarover aan de burgemeester. Als Veiligheidsmarinier heb je dan ook korte lijnen naar de burgemeester en het management (ook van onze partners).
Van nature ben je in staat om anderen “mee te krijgen” en (nieuwe) samenwerking vorm te geven en te bevorderen. Je weet een goed netwerk om je heen te bouwen en je bent in staat om signalen van inwoners en professionals op te pakken en om te zetten in acties en beleidsmatige oplossingen. Zo nodig spreek je zowel je collega’s als de andere partners aan op hun verantwoordelijkheden en draag je concrete verbetervoorstellen aan. Daarbij heb je oog voor zowel de korte als de lange termijn en zo nodig “klim je in de pen”.
Deelname aan de lokale OOV- en/of crisis piketregeling kan onderdeel van deze functie zijn.
Profiel:
Je hebt brede kennis van en minimaal 3 jaar ervaring opgedaan binnen het veiligheidsdomein, bij voorkeur bij een gemeente. In de samenwerking met veiligheidspartners heb je reeds je sporen verdiend; richting welzijnsorganisaties zou dat als aanvulling een pré zijn.
Je voelt haarfijn de dynamiek in de samenleving aan en weet makkelijk je netwerk en collega’s te mobiliseren en mee te bewegen als de situatie daarom vraagt. Je houdt een vinger aan de pols bij de aanpak van problematiek en oefent invloed uit op het proces waar nodig.
Zonder moeite schakel je van tactisch naar strategisch niveau, afhankelijk van de situatie. Verder is het binnen deze functie belangrijk dat je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden en natuurlijke doorzettingskracht. Je bent initiatiefrijk én oplossingsgericht en je bent in staat om plan- en procesmatig te denken en te handelen.
Functie eisen:
Minimaal HBO werk- en denkniveau
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het veiligheidsdomein
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij gemeenten
Je hebt politiek-bestuurlijke sensitiviteit
Beschikbaar voor 18 uur per week (werkdagen in overleg)
Je bent enthousiast, stressbestendig maar bovenal een verbindende factor
Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift
Je kunt omgaan met verschillende krachtenvelden en belangentegenstellingen
Verklaring omtrent het gedrag (P) dient voor aanvang werkzaamheden overlegd te worden
Betrouwbaar en integer
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.