Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland
Begindatum:
1 jun 2023Einddatum:
31 dec 2023Uren per week:
18Publicatiedatum:
26 mei 2023Tijdelijke opdracht: medewerker persoonsgerichte aanpak (18 uur per week) 1.6.2023 tot 1.1.2024
Voor de afdeling Openbare orde en veiligheid zijn we op zoek naar een tijdelijk invulling voor;
Medewerker persoonsgerichte aanpak - 18 uur per week
Inleiding:
Onze veiligheidsmissie is door op een juiste wijze vergunningen te verlenen, concrete veiligheidsaanpakken uit te voeren, toezicht te houden en zo nodig te handhaven, zorg te dragen voor een goede maar vooral veilige leefomgeving en het vertrouwen in onze gemeente te vergroten
Het veiligheidsdomein is een zeer gevarieerd werkterrein, waarbij wet- en regelgeving hoog in het vaandel staan. Daarnaast vraagt werken binnen dit domein vaak maatwerk (immers elke casus is anders) waarbij we altijd het maatschappelijk effect voor ogen houden. De afdeling bestaat uit boa’s, adviseurs, een veiligheidsmarinier, vergunningverleners en juristen. Door het werkveld werk je samen met veel interne collega’s en heb je veel externe contacten.
Omschrijving werkzaamheden:
Om de veiligheid en leefbaarheid in onze gemeente te vergroten, is het soms noodzakelijk om persoonsgerichte aanpakken uit te voeren. Verschillende partijen werken, ieder vanuit een eigen expertise, in het Zorg- en Veiligheidshuis samen om maatwerk te leveren. Tijdens de integrale overleggen en ketenberaden, vertegenwoordig jij de afdeling Openbare Orde & Veiligheid. Je draagt mogelijke (veiligheids)interventies aan, zorgt voor cq bewaakt een voortvarende uitvoering daarvan en houdt het totaal overzicht in de persoonsgerichte aanpakken.
Vanuit je functie en expertise ondersteun je zo nodig ook de andere veiligheidsadviseurs. Bijvoorbeeld bij onze aanpak tegen overlastgevende, criminele jongeren, bij huisverboden of bij woonoverlast casuïstiek.
Daarnaast handel je zgn. BIJ-meldingen af: je bereidt het advies aan de burgemeester voor over de veiligheidsaspecten rondom de (tijdelijke) terugkeer van gedetineerden in onze gemeente.
Profiel:
Je bent een stevige persoonlijkheid en hebt je sporen verdiend met beleidsadvisering over bovengenoemde onderwerpen. Je bent in staat om (landelijke) ontwikkelingen te vertalen in lokaal beleid en Bergse uitvoeringsplannen. Je analyseert processen en belangen, je bent in staat om concrete verbeteringen en acties te benoemen en realiseren. Je bent initiatiefrijk en prima in staat om zelfstandig in een politiek-bestuurlijke omgeving te werken. Je communiceert helder, zowel schriftelijk als mondeling, met gevoel voor humor.
Functie eisen:
MBO/HBO opleiding
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker persoonsgerichte aanpak???
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij gemeenten
Beschikbaar voor 18 uur per week (werkdagen in overleg)
Teamspeler, die goed zelfstandig kan werken
Gestructureerd en zorgvuldig
Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift
Verklaring omtrent het gedrag (P) dient voor aanvang werkzaamheden overlegd te worden
Betrouwbaar en integer
Je hebt kennis van bestuurs- en strafrechtelijke maatregelen
Je hebt een positief kritische en enthousiaste grondhouding
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.