Medior adviseur grondzaken

Gemeente Barneveld

Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland

Sluit over 5 dagen
16 uur per week Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 uur per week

Publicatiedatum:

7 jun 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Barneveld mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Barneveld. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Werken bij de gemeente Barneveld
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.

Barneveld ontwikkelt! We groeien als gemeente en werken aan mooie projecten die deze groei faciliteren. Binnen het team Ontwikkeling (concern Leefomgeving) hebben wij een vacature voor een senior-adviseur grondzaken. Je krijgt een uitdagende rol in onze gebiedsontwikkelingsprojecten met het accent op juridische zaken en werkt nauw samen met collega’s op het gebied van projectmanagement, ruimtelijke ordening, planeconomie, wonen en financiën. Als enthousiaste en proactieve collega geven we je alle ruimte om bij te dragen aan de ontwikkeling van de gemeentelijke organisatie én aan je persoonlijke en professionele kwaliteiten.

Het team
Je wordt onderdeel van het team Ontwikkeling. Daarin werken naast 4 collega’s op het gebied van grondbeleid, senior en junior projectleiders, planeconomen projectondersteuners en administratieve collega’s.
Het team is verantwoordelijk voor een groot aantal gemeentelijke woningbouw- en bedrijventerreinontwikkelingen en begeleidt grote initiatieven van derden die bijdragen aan de gemeentelijke doelen

Opdracht
- Je voert zelfstandig grondtransacties uit van aankoop en verkoop van gronden binnen de kaders van het grondbeleid;
- Je stelt onder meer koop(realisatie-)overeenkomsten en samenwerkingsovereenkomsten op, bereidt de besluitvorming inhoudelijk voor en verzorgt de notariële afwikkeling van transacties;
- Je verzorgt de juridische aspecten van het kostenverhaal onder de Omgevingswet, zowel privaatrechtelijk als publiekrechtelijk;
- Je bent een sparringpartner voor je collega seniorjurist grondzaken;
- Je voert overleg met en adviseert projectleiders over projecten waarvoor grondtransacties moeten worden geregeld en bent medeverantwoordelijk voor het gemeentelijk grondprijsbeleid, nota kostenverhaal en kostenverhaalsregels in het omgevingsplan.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbaar relevante werkervaring en actuele kennis op het vakgebied (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Minimaal 12 uur per week beschikbaar om fysiek op kantoor in Barneveld te werken;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met opstellen van koop- en samenwerkingsovereenkomsten (25 punten);
6. Aantoonbare kennis van de inzet van instrumenten als onteigening en voorkeursrecht (benoem dit duidelijk in het cv)(25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met bij een gemeente als adviseur grondzaken (25 punten);
8. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van rechten (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Strategische en analytische vaardighede
- Ondernemende verbinde
- Integraal samenwerke
- Overtuigingskracht
- Communicatieve- en commerciële vaardigheden
-Gevoel voor ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen.

Benodigd aantal professionals
1. 

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17 juni 2025, 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 12 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1.90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 10 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 11 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 12 juni 2025, 09.00 uur uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur