Medior adviseur grondzaken

Gemeente Barneveld

Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

7 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Werken bij de gemeente Barneveld
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.

Barneveld ontwikkelt! We groeien als gemeente en werken aan mooie projecten die deze groei faciliteren. Binnen het team Ontwikkeling (concern Leefomgeving) hebben wij een vacature voor een senior-adviseur grondzaken. Je krijgt een uitdagende rol in onze gebiedsontwikkelingsprojecten met het accent op juridische zaken en werkt nauw samen met collega’s op het gebied van projectmanagement, ruimtelijke ordening, planeconomie, wonen en financiën. Als enthousiaste en proactieve collega geven we je alle ruimte om bij te dragen aan de ontwikkeling van de gemeentelijke organisatie én aan je persoonlijke en professionele kwaliteiten.

Het team
Je wordt onderdeel van het team Ontwikkeling. Daarin werken naast 4 collega’s op het gebied van grondbeleid, senior en junior projectleiders, planeconomen projectondersteuners en administratieve collega’s.
Het team is verantwoordelijk voor een groot aantal gemeentelijke woningbouw- en bedrijventerreinontwikkelingen en begeleidt grote initiatieven van derden die bijdragen aan de gemeentelijke doelen

Omschrijving van de opdracht

  • Je voert zelfstandig grondtransacties uit van aankoop en verkoop van gronden binnen de kaders van het grondbeleid;

  • Je stelt onder meer koop(realisatie-)overeenkomsten en samenwerkingsovereenkomsten op, bereidt de besluitvorming inhoudelijk voor en verzorgt de notariële afwikkeling van transacties;

  • Je verzorgt de juridische aspecten van het kostenverhaal onder de Omgevingswet, zowel privaatrechtelijk als publiekrechtelijk;

  • Je bent een sparringpartner voor je collega seniorjurist grondzaken;

  • Je voert overleg met en adviseert projectleiders over projecten waarvoor grondtransacties moeten worden geregeld en bent medeverantwoordelijk voor het gemeentelijk grondprijsbeleid, nota kostenverhaal en kostenverhaalsregels in het omgevingsplan.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbaar relevante werkervaring en actuele kennis op het vakgebied (benoem dit duidelijk in het cv);

  4. Minimaal 12 uur per week beschikbaar om fysiek op kantoor in Barneveld te werken;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring met opstellen van koop- en samenwerkingsovereenkomsten (25 punten);

  2. Aantoonbare kennis van de inzet van instrumenten als onteigening en voorkeursrecht (benoem dit duidelijk in het cv)(25 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met bij een gemeente als adviseur grondzaken (25 punten);

  4. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van rechten (25 punten).

Competenties

  • Strategische en analytische vaardigheden

  • Ondernemende verbinden

  • Integraal samenwerken

  • Overtuigingskracht

  • Communicatieve- en commerciële vaardigheden

  • Gevoel voor ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17 juni 2025, 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 12 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1.90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Barneveld mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Barneveld. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.