Logo van Gemeente Barneveld
Logo van Gemeente Barneveld

Ervaren Planoloog

Gemeente Barneveld

Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

28 nov 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 32

Omschrijving

Opdracht

Onze 20 planologen werken vanuit het team planologie, bezwaar & beroep van het aandacht gebied leefomgeving. Het team staat voor uitdagende opgaven op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling in de gemeente Barneveld. Transformatie van gebieden, gebiedsgerichte opgaven en het daadwerkelijk beoordelen en begeleiden van initiatieven onder de Omgevingswet zijn een greep uit de vele en dynamische opgaven waar wij voor staan.

Wat ga je doen:

  • Je gaat ruimtelijke plannen opstellen en procedureel begeleiden, w.o. LBV+ plannen;

  • Je neemt mogelijk deel aan projectgroepen met betrekking tot woningbouw of andere ruimtelijke ontwikkelingen;

  • Je behandelt vooronderzoeken en uitwerkingsverzoeken om af te wijken van het omgevingsplan.

  • Je stelt ruimtelijke onderbouwingen en (juridische) adviezen op;

  • Je vertegenwoordigt de gemeente bij procedures (bezwarencommissie, Raad van State, e.d.);

  • Je levert een bijdrage aan het ontwikkelen en invoeren van (planologisch juridisch) beleid.

Eisen

  • 'Bring your own device is van toepassing. In geval van zzp/ zzp tussenkomst : dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten, een laptop word verzorgd door de opdrachtgever. In andere gevallen wordt er een laptop + telefoon geleverd door Barneveld;

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding minimaal op hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als planoloog of binnen het vakgebied planologie van een gemeente;

  • Aantoonbare kennis van de Omgevingswet (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Een maximum uurtarief van 115,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische en/of RO richting;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met wettelijke kaders en regelgeving binnen de omgevingswet;
  • Aantoonbare werkervaring binnen de ruimtelijke ordening en het opstellen en begeleiden van projecten en plannen;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met participatie processen;
  • Aantoonbare werkervaring met interdisciplinaire teams binnen een gemeente.

Competenties

  • Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke, politieke en ambtelijke verhoudingen;
  • Je hebt sterke analytische vaardigheden om gegevens te verzamelen, analyseren en interpreteren om besluitvorming te ondersteunen;
  • Je hebt het vermogen om ruimtelijke relaties te begrijpen en te visualiseren, en om complexe ruimtelijke problemen op te lossen;
  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke en communicatieve vaardigheden;
  • Je hebt een scherp omgevingsbewustzijn en bent daardoor goed op de hoogte van ontwikkelingen die betrekking hebben op je vakgebied en organisatie;
  • Je hebt een teamgerichte instelling en de bereidheid om bij te dragen aan het succes van het team en de gemeente;
  • Je bent een teamspeler, oplossingsgericht en in staat buiten kaders te denken;
  • Je bent doortastend en in staat zelfstandig keuzes te maken en deze te motiveren.

Organisatie en team

Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeen goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en prive.

Gespreksinformatie

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 17 december 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
1 x 6 maand(en)

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr