Ervaren Planoloog

Gemeente Barneveld

Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland

Sluit over 13 dagen
115 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

28 mei 2025

Organisatie
Werken bij de gemeente Barneveld
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.

Omschrijving van de opdracht
Onze 20 planologen werken vanuit het team planologie, bezwaar & beroep van het aandacht gebied leefomgeving.  Het team staat voor uitdagende opgaven op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling in de gemeente Barneveld. Transformatie van gebieden, gebiedsgerichte opgaven en het daadwerkelijk beoordelen en begeleiden van initiatieven onder de Omgevingswet zijn een greep uit de vele en dynamische opgaven waar wij voor staan.

Concreet:

  • Je gaat ruimtelijke plannen opstellen en procedureel begeleiden. 

  • Je neemt mogelijk deel aan projectgroepen met betrekking tot woningbouw of andere ruimtelijke ontwikkelingen.

  • Je behandelt vooronderzoeken en uitwerkingsverzoeken om af te wijken van het omgevingsplan.

  • Je stelt ruimtelijke onderbouwingen en (juridische) adviezen op.

  • Je vertegenwoordigt de gemeente bij procedures (bezwarencommissie, Raad van State, e.d.).

  • Je levert een bijdrage aan het ontwikkelen en invoeren van (planologisch juridisch) beleid

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Bring your own device’ is van toepassing. In geval van zzp/ zzp tussenkomst : dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten, een laptop word verzorgd door de opdrachtgever. In andere gevallen wordt er een laptop + telefoon geleverd door Barneveld;

  2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als planoloog of binnen het vakgebied planologie van een gemeente;

  4. Een maximum uurtarief van €115 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee.

Selectiecriteria  (weging, totaal 100 punten)

  1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding ruimtelijke ordening, sociale geografie, planologie, ruimtelijk bestuursrecht (30 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met wettelijke kaders en regelgeving binnen de omgevingswet (35 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring binnen de ruimtelijke ordening en het opstellen en begeleiden van projecten en plannen (20 punten);

  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met participatie processen (5 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met interdisciplinaire teams binnen een gemeente (10 punten).

Competenties

  • Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke, politieke en ambtelijke verhoudingen;

  • Je hebt sterke analytische vaardigheden om gegevens te verzamelen, analyseren en interpreteren om besluitvorming te ondersteunen;

  • Je hebt het vermogen om ruimtelijke relaties te begrijpen en te visualiseren, en om complexe ruimtelijke problemen op te lossen;

  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke en communicatieve vaardigheden;

  • Je hebt een scherp omgevingsbewustzijn en bent daardoor goed op de hoogte van ontwikkelingen die betrekking hebben op je vakgebied en organisatie;

  • Je hebt een teamgerichte instelling en de bereidheid om bij te dragen aan het succes van het team en de gemeente;

  • Je bent een teamspeler, oplossingsgericht en in staat buiten kaders te denken;

  • Je bent doortastend en in staat zelfstandig keuzes te maken en deze te motiveren.

Benodigd aantal professionals
2.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal tarief € 85 - € 115. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 24 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1.90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur