Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland
Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
11 jun 2025Organisatie
Werken bij de gemeente Barneveld
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannen en boeiend.
Omschrijving van de opdracht
Dankzij jou worden onze burgers geadviseerd in complexe BRP-zaken.
Je gaat werken in onze backoffice en daar houd jij je vooral bezig met (complexe) aanvragen op het gebied van Basisregistratie personen (BRP), burgerlijke stand en nationaliteitswetgeving. Je bent gedreven om de kwaliteit van de BRP te handhaven en je zorgt samen met collega's ervoor dat het proces van A tot Z volgens wet- en regelgeving verloopt.
Taken en verantwoordelijkheden:
Je biedt ondersteuning aan de medewerkers van het team op het gebied van complexe mutaties en correcties in de BRP en voert dit ook zelf uit. Daarnaast voer je kwaliteitscontroles van de BRP uit, herstelt eventuele fouten en zorgt ervoor dat de kwaliteit van de BRP voldoet aan de eisen die hieraan worden gesteld;
Je neemt verzoeken aan tot immigratie, beoordeelt brondocumenten en verzorgt de verwerking in de BRP;
Je volgt ontwikkelingen en (wets)wijzigingen op het vakgebied. Je doet verbetervoorstellen voor beleidsaanpassing;
Je analyseert, adviseert en past tijdig bestaande procedures en processen aan of stelt nieuwe op. Op een positieve en effectieve wijze neem je hierin collega’s mee;
Je hebt een signalerende rol bij zowel adres- als identiteitsfraude;
Je levert een inhoudelijke bijdrage aan het interne controle proces/zelfevaluatie BRP, actualisering verordeningen en reglementen;
Je bent vraagbaak en verstrekt informatie aan burgers en instanties over specialistische producten en complexe vragen.
Goed om te weten is dat een deel van de werkzaamheden in samenspraak met je collega’s worden verdeeld, zodanig dat er uiteindelijk een evenwichtig en uitdagend werkpakket ligt die past bij jouw ervaring, competenties en interesse.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Aantoonbare werkervaring als BRP-specialist;
Aantoonbaar in het bezit van een diploma BABZ of gelijkwaardig;
Aantoonbare werkervaring met een applicatie burgerzaken;
Bring your own device’ is van toepassing. In geval van zzp/ zzp tussenkomst : dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten, een laptop word verzorgd door de opdrachtgever. In andere gevallen wordt er een laptop + telefoon geleverd door Barneveld.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als BRP specialist (40 punten);
Aantoonbaar in het bezit van een diploma BABZ aangevuld met de module BRP specialist (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met Centric Burgerzaken (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (30 punten).
Competenties
Communicatief sterk;
Resultaatgericht;
Initiatiefrijk;
Proactief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 1 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 27 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1.90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Barneveld mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Barneveld. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).