Logo van Gemeente Barendrecht
Logo van Gemeente Barendrecht

Klantmanager Werk - Maatschappij

Binnenhof 1, 2991 AA Barendrecht, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

9 dec 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

28 nov 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als Klantmanager Werk ben jij dé schakel tussen uitkeringsgerechtigden en de arbeidsmarkt. Jij helpt mensen hun talenten te ontdekken en zet hen op weg naar werk, participatie of een zinvolle dagbesteding. Je werkt zelfstandig en resultaatgericht binnen het sociaal domein.

Werkzaamheden:

  • Intakegesprekken voeren: Je bespreekt de situatie, vaardigheden en behoeften van uitkeringsgerechtigden om tot een goede diagnose te komen en bepaalt de meest passende aanpak.

  • Trajectplannen opstellen: Je maakt persoonlijke en op maat gesneden plannen van aanpak gericht op arbeidsmarkttoeleiding en/of participatie.

  • Begeleiden naar werk: Je begeleidt cliënten naar passende werkplekken, werkervaringsplaatsen of vrijwilligersplekken en zorgt ervoor dat zij de juiste ondersteuning krijgen. Jij gelooft er in dat iedereen kwaliteiten heeft.

  • Samenwerken met het werkgeversservicepunt en externe partners: Je onderhoudt contact met de accountmanager, trajecten en andere externe partners om kansen voor werkzoekenden te creëren.

  • Voortgang monitoren: Je volgt de voortgang van cliënten, stelt bij waar nodig en zorgt ervoor dat de plannen actueel blijven.

  • Signaleren en oplossen: Je signaleert belemmeringen in het traject en denkt mee over oplossingen, zoals extra ondersteuning of trainingen.

  • Administratieve afhandeling: Je zorgt voor de administratieve afhandeling van dossiers en houdt je aan de wet- en regelgeving (Participatiewet), onder andere door het gebruik van uitkeringssystemen zoals Suite en Schulinck.

Eisen

  • Kandidaat heeft werkervaring als Klantmanager Participatie binnen het sociaal domein of re-integratie (doelmatigheid).

  • Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van de Participatiewet, arbeidsmarktontwikkelingen en relevante regelingen.

  • Kandidaat heeft ervaring met het systeem Suite.

Wensen en competenties

Niet bekend

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

Ja

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr