Begindatum:
9 dec 2025Einddatum:
31 mei 2026Publicatiedatum:
28 nov 2025Als Klantmanager Werk ben jij dé schakel tussen uitkeringsgerechtigden en de arbeidsmarkt. Jij helpt mensen hun talenten te ontdekken en zet hen op weg naar werk, participatie of een zinvolle dagbesteding. Je werkt zelfstandig en resultaatgericht binnen het sociaal domein.
Werkzaamheden:
Intakegesprekken voeren: Je bespreekt de situatie, vaardigheden en behoeften van uitkeringsgerechtigden om tot een goede diagnose te komen en bepaalt de meest passende aanpak.
Trajectplannen opstellen: Je maakt persoonlijke en op maat gesneden plannen van aanpak gericht op arbeidsmarkttoeleiding en/of participatie.
Begeleiden naar werk: Je begeleidt cliënten naar passende werkplekken, werkervaringsplaatsen of vrijwilligersplekken en zorgt ervoor dat zij de juiste ondersteuning krijgen. Jij gelooft er in dat iedereen kwaliteiten heeft.
Samenwerken met het werkgeversservicepunt en externe partners: Je onderhoudt contact met de accountmanager, trajecten en andere externe partners om kansen voor werkzoekenden te creëren.
Voortgang monitoren: Je volgt de voortgang van cliënten, stelt bij waar nodig en zorgt ervoor dat de plannen actueel blijven.
Signaleren en oplossen: Je signaleert belemmeringen in het traject en denkt mee over oplossingen, zoals extra ondersteuning of trainingen.
Administratieve afhandeling: Je zorgt voor de administratieve afhandeling van dossiers en houdt je aan de wet- en regelgeving (Participatiewet), onder andere door het gebruik van uitkeringssystemen zoals Suite en Schulinck.
Kandidaat heeft werkervaring als Klantmanager Participatie binnen het sociaal domein of re-integratie (doelmatigheid).
Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van de Participatiewet, arbeidsmarktontwikkelingen en relevante regelingen.
Kandidaat heeft ervaring met het systeem Suite.
Niet bekend
Niet bekend
Niet bekend
Ja