Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
4 dec 2025Je gaat aan de slag binnen het team Dienstverlening van de gemeente Baarn als medewerker Woonurgentie.
De opdracht is het behandelen van alle aanvragen woonurgenties. Je bent verantwoordelijk voor het houden van kansadviesgesprekken met inwoners die mogelijk een aanvraag willen indienen voor het verkrijgen van een urgentie voor woonruimte. Indien een woningzoekende er voor kiest om de aanvraag door te zetten neem je de aanvraag in behandeling. Je zorgt, indien nodig, dat er medische advisering wordt aangevraagd. Je verzorgt de beschikkingen en mocht de woningzoekende bezwaar indienen tegen een afwijzing dan zorg je voor een verweerschrift en vertegenwoordig je de gemeente bij de bezwaarcommissie. Je bent onderdeel van het urgentieoverleg waarbij de gemeente en de woningbouwcorporatie de aanvragen doorspreken. Indien nodig overleg je ook met de beleid collega wonen. Als laatste lever je een bijdrage aan het verbeteren van het woonurgentie proces.
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie. Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collegas die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collegas van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 december 2025, van 09.00 tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr
Overige informatie: Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk een maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden. Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken. Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.