Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2026Publicatiedatum:
11 dec 2025Als casemanager vergunningverlening Omgevingswet weet je van aanpakken, je bent gericht op samenwerking en kan goed functioneren in een team. Je hebt een klantvriendelijke en dienstverlenende instelling, kan snel schakelen waarbij je verder kijkt dan je eigen team. Je bereikt resultaten door mensgericht te werken als verbinder in het team. Je hebt gevoel voor politieke, bestuurlijke verhoudingen, posities en doelstellingen.
Je bent integraal verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:
Het toetsen van de (concept-) aanvragen voor een omgevingsvergunning (procesbewaking);
adviseren en uitvoeren /toepassen van wet- en regelgeving bij de (concept-) aanvragen omgevingsvergunning;
ruime interpretatie van wet- en regelgeving;
eerste aanspreekpunt zowel in- als extern voor informatie over regelgeving en procedures irt WABO en Omgevingswet.
De Opdrachtnemer maakt geen deel uit van de organisatiestructuur van de Opdrachtgever. De Opdrachtnemer wordt niet opgenomen in hiërarchische lijnen en neemt niet deel aan interne HR-processen, functioneringsgesprekken, bedrijfsvoeringstaken of overige verplichtingen die normaal gesproken aan werknemers toekomen. De inzet betreft een tijdelijke, afgebakende opdracht die geen structureel onderdeel vormt van de organisatie.
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Plantoetser / WABO vergunningverlener bij of in opdracht van een gemeente;
Uurtarief maximaal €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee.
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke Ordening, Planologie, Bouwkunde en/of Civiele Techniek en Rechten (30 punten);
Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als Plantoetser / WABO-Omgevingswet- vergunningverlener bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling. (30 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het softwarepakket Powerbrowser (10 punten);
De kandidaat is bereid om bij wederzijdse interesse en bij gebleken geschiktheid na minimaal 1040 gewerkte uren kosteloos in dienst te treden bij de opdrachtgever (10 punten);
Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2026 (20 punten).
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
Politiek gevoelig;
Klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming;
Oplossings- en resultaatgerichte houding.
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 22 december 2025, vanaf 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 december 2025 bericht.
Optie tot verlenging: 2x 4 maanden
Hybride: ja (na inwerken)
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Overig algemeen: Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
CV-eisen: Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie
Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.