Programma adviseur opvang vluchtelingen

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 85,00 32 Gelderland

Begindatum:

2 jan 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

28 nov 2024

Opdracht omschrijving

Achtergrond
Arnhem is een gastvrije stad en vangt mensen die vluchten voor oorlog, geweld en onderdrukking ruimhartig op. Op dit moment worden er in Arnhem ongeveer 3250 vluchtelingen opgevangen, waaronder ongeveer 1000 Oekraïense ontheemden. In 2025 zal dit aantal door onder meer twee nieuw te openen opvanglocaties met nog eens 500 groeien.

Dit aantal vluchtelingen wordt opgevangen op in totaal 14 locaties verspreid over de stad. De grootste locatie is de Nieuwe Kade, waar 8 opvangschepen liggen voor bij elkaar ongeveer 1200 vluchtelingen. Een goed omgevingsmanagement en aandacht voor integratie van de locaties en hun bewoners in de stad is daarbij van groot belang. De opvang verloopt over het algemeen goed, maar door het grote aantal vluchtelingen en de nadruk die de afgelopen jaren heeft gelegen op het organiseren noodopvang, vraagt omgevingsmanagement van de locaties en het ‘samen leven’ in de wijken het komend jaar om een impuls.

Opdracht
Als programma adviseur ga je binnen het programmateam en vooral met onze partners aan de slag met deze thema’s. Jij gaat er met een efficiënte inzet van de middelen die we beschikbaar hebben voor zorgen dat de opvanglocaties en hun omgeving veilig zijn, prettig om te verblijven, duurzaam en energiezuinig beheerd, en met hun bewoners een vanzelfsprekend onderdeel van de stad vormen. Daarnaast adviseer en ondersteun je het projectteam bij alle voorkomende werkzaamheden voor de opvang van vluchtelingen, en het meedoen in de samenleving van vluchtelingen.

Verantwoordelijkheden

Verantwoordelijk voor het verbeteren van het locatiemanagement en veiligheid van zowel bewoners als omwonenden.

Goede begeleiding van de bewoners, inrichten van de buitenruimte van locaties voor sport, ontmoeten en een prettig verblijf. 

Uitbouwen van een cultuurprogramma om de bewoners van de locaties en de stad aan elkaar te verbinden. Op de locaties zelf vragen energiebesparing en duurzaamheid om verbetering.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf z.s.m. maar in ieder geval 2 januari 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven.

Eis 2. Opleiding (minimale opleiding): Bachelor (hbo) werk- en denkniveau; Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Eis 3. Gevraagde werkervaring: Kandidaat heeft ervaring in de opvang van vluchtelingen, inclusief alles wat daar bij komt kijken waaronder de juridische aspecten. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 4. Gevraagde werkervaring: Kandidaat brengt een netwerk mee dat relevant is voor de Arnhemse opvang en integratie van vluchtelingen. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 5. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van Gemeente Arnhem. Gemeente Arnhem werkt met een eigen inhuurapplicatie waarin een leverancier zich, na gunning, dient in te schrijven. In deze applicatie worden ook de urenregistratie en facturatie geregistreerd.

Sjabloon : Algemene Inhuurvoorwaarden - Inhuurbalie026.pdf

Wensen

Wens 1. Minimale werkervaring: Bekend met het functioneren van de gemeentelijke organisatie. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen (30%)

Wens 2. Minimale werkervaring: Minimaal 2 jaar ervaring opgedaan in de rol van projectleider of vergelijkbaar in de afgelopen 5 jaar. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen (30%)

Wens 3. Minimale werkervaring: Kandidaat heeft voldoende juridische kennis om de totstandkoming en onderhoud te kunnen begeleiden van onder meer bestuursovereenkomsten, contracten met opdrachtnemers en van privacygevoelige werkprocessen (zoals bijvoorbeeld camerabewaking). Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen (20%)

Wens 4. Vereiste competenties en vaardigheden: - Duidelijke maar verbindende stijl van communiceren - Zelfstandig werken en kan dus soepel en zelfverzekerd de weg vinden binnen de organisatie en met de externe partners. - Houdt van aanpakken en is praktisch ingesteld. - Stressbesteding, kan tegen hectiek en onverwachte situaties. Deze competenties zijn terug te vinden in de Competentiegids van het Rijk; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijn-loopbaan/competentietaal-rijk Per competentie / vaardigheid kan een score van maximaal 5% behaald worden Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. (20%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.