Logo van Gemeente Arnhem
Logo van Gemeente Arnhem

BRP Specialist

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 nov 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 32 - 36

Omschrijving

Achtergrond van de opdracht

De gemeente Arnhem is verantwoordelijk voor de eerste inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP) van asielzoekers, nareizigers en statushouders. Deze taak is ondergebracht in een speciaal team: de BRP-straat nareizigers in Zevenaar. Wij streven naar een zelfstandig en professioneel functionerend team dat hoogwaardige dienstverlening levert en effectief samenwerkt met ketenpartners.
Ter versterking van dit team zijn wij op zoek naar zelfstandige, ervaren BRP-straat specialisten nareizigers met diepgaande kennis van het BRP-domein.
De inzet van een externe professional is tijdelijk en gericht op kennisoverdracht, kwaliteitsverbetering en procesoptimalisatie.

Doel van de opdracht

De opdrachtnemer levert specialistische kennis en ondersteuning aan het BRP-straat team nareizigers van de gemeente Arnhem. De inzet is gericht op het waarborgen van de kwaliteit van BRP-registraties, het coachen van teamleden en het bijdragen aan procesoptimalisatie. De opdracht draagt bij aan het opbouwen van een duurzaam zelfredzaam team.

Beschrijving van de opdracht

De werkzaamheden omvatten onder andere:

  • Zelfstandig behandelen en afhandelen van BRP nareizigers;
  • Toepassen van relevante wet- en regelgeving (IPR, nationaliteitsrecht, naamrecht, afstammingsrecht);
  • Uitvoeren van kwaliteitscontroles en signaleren van fouten of verbetermogelijkheden;
  • Coachen en begeleiden van nieuwe en bestaande teamleden op inhoudelijke aspecten;
  • Adviseren over procesoptimalisatie en implementeren van verbeteringen;
  • Fungeren als inhoudelijk aanspreekpunt voor interne collega's en externe ketenpartners;
  • Zorgdragen voor overdracht van kennis en bevindingen in periodieke terugkoppelingen.

Op te leveren resultaten

Gedurende de looptijd van de opdracht levert de opdrachtnemer de volgende resultaten op:

  1. Correcte en tijdige verwerking van BRP-dossiers
    Opdrachtnemer verwerkt dossiers conform wet- en regelgeving en gemeentelijke kwaliteitsnormen.
  2. Uitvoering en terugkoppeling van kwaliteitscontroles
    Opdrachtnemer voert inhoudelijke controles uit op dossiers en levert gestructureerde terugkoppeling, inclusief aanbevelingen voor verbetering.
  3. Ketencommunicatie en advisering
    Opdrachtnemer vervult een adviserende rol richting interne en externe stakeholders bij complexe casuïstiek.

Eisen

  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over HBO werk- en denkniveau.
  • De kandidaat beschikt over aantoonbaar recente ervaring (maximaal 3 jaar oud) in een soortgelijke functie binnen het domein van Burgerzaken, waarbij de kandidaat werkzaam was als specialist BRP nareizigers.
  • De kandidaat beschikt over aantoonbaar actuele vakinhoudelijke kennis van Burgerzaken en BRP nareizigers, opgedaan door relevante opleiding, recente werkervaring of uitgevoerde opdrachten binnen het domein Burgerzaken in de afgelopen drie jaar.
  • De kandidaat beschikt over aantoonbare, actuele kennis van IPR, nationaliteitsrecht en naamrecht, opgedaan door recente werkervaring, opleiding of specifieke opdrachten in het afgelopen drie jaar.
  • De kandidaat heeft een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk, op een professioneel niveau.

Wensen en competenties

Competenties

  • Accuraat werken
  • Analyseren
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
  • Oordeelsvorming
  • Samenwerken

Organisatie en team

Klant: Gemeente Arnhem
Afdeling: Burgerzaken

De gemeente Arnhem is verantwoordelijk voor de eerste inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP) van asielzoekers, nareizigers en statushouders. Deze taak is ondergebracht in een speciaal team: de BRP-straat nareizigers in Zevenaar. Wij streven naar een zelfstandig en professioneel functionerend team dat hoogwaardige dienstverlening levert en effectief samenwerkt met ketenpartners.

Gespreksinformatie

Briefselectie is op 24 november.
Interviews volgen dan zo snel mogelijk na 24 november - Zodra we definitief weten wanneer dit plaatsvindt, wijzigen wij dit hier. Het gesprek zal plaatsvinden op het Stadhuis te Arnhem.

Verificatiegesprek
De kandidaten van de top 3 in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit gesprek kan plaatsvinden via Teams of op locatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
LET OP de werklocatie is IND kantoor Zevenaar.

VOG
Bij gunning van de opdracht is het overleggen van een VOG vereist voor in ieder geval 'De Connectie', bij Arnhem en Renkum is dit (nog) niet verplicht. Wordt de kandidaat aangeboden via een leverancier dan is de leverancier verantwoordelijk voor de aanvraag van de VOG. Bij de gunning aan een ZZP'er zal Inhuurbalie026 de VOG aanvragen. De kosten voor de aanvraag van de VOG zijn niet declarabel en zijn voor eigen kosten.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr