Begindatum:
2 jan 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
20 nov 2023Omschrijving van de opdracht
De burgemeester is het bevoegd gezag voor het verstrekken en handhaven van diverse vergunningen zoals: openbare inrichtingen, evenementen, seksinrichtingen, paracommerciële inrichten, speelgelegenheden en coffeeshops. De behoefte voor tijdelijke uitbreiding ziet op 2 punten:
1. Er ligt een beleidsbehoefte rondom paracommerciële inrichtingen (stichtingen en sportverenigingen). Conform de huidige regels mogen genoemde inrichtingen geen nevenactiviteiten organiseren, zoals een pubquiz of een verjaardagsfeest, terwijl die behoefte er wel is om inkomsten te genereren.
Behoefte aan beleid raakt afdeling Sport, Vergunningen & Handhaving, juridische zaken en veiligheid. Dit vraagt om een gecoördineerde integrale aanpak die komt te liggen bij de geworven adviseur.
Resultaat: beleidslijn paracommerciële inrichtingen en aanbevelingen op wijzigingen APV.
2. De informatiepositie van de afdeling Veiligheid is op het vlak van de horeca in Arnhem op het gebied van overlast, openbare orde en ondermijning versnipperd waardoor we risico lopen op de verstrekte vergunningen. Er is geen (integrale aanpak) op het thema. De huidige adviseringscapaciteit op de vergunningen in brede zin is een knelpunt en een risico voor de openbare orde en de veiligheid in Arnhem. Er is behoefte om meer regie te voeren op de burgemeestersvergunningen op het gebied van proces, casuïstiek, fenomeenaanpak en tijdig escaleren naar de burgemeester.
Resultaat: Proces beschrijving samenwerking vergunning & Handhaving en veiligheid en een profiel voor een adviseur op het gebied van burgemeestersvergunningen.
De adviseur komt onder regie te staan van de cluster coördinator OOV of ondermijning.
Beleidslijn paracommerciële inrichtingen
Aanbevelingen op wijzigingen APV.
Proces beschrijving samenwerking vergunning & Handhaving en veiligheid
Functieprofiel adviseur veiligheid op het gebied van burgemeestersvergunningen.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf .01-01-2024 tot en met 31-12-2024 voor 32-26 uur per week.
De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 1 jaar.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure.
Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven.
Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe.
In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven.
Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.
Minimaal HBO werk en denkniveau in een relevante richting.
Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van de burgemeestersvergunningen (horeca/evenementen/paracommerciele inrichtingen etc), zowel aanvraag als handhaving;
Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met opdracht specifieke voorwaarden. Zie bijlage OSV Gemeente Arnhem. Tevens ga ik ook akkoord met de algemene voorwaarden van broker Headfirst (www.headfirst.nl).
Gunningscriteria
Kandidaat heeft 5 jaar werkervaring op het gebied van de burgemeestersvergunningen, zowel aanvraag als handhaving;
Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
Ruime ervaring op het gebied van openbare orde en veiligheid vraagstukken
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt
Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
Ruime ervaring in het coördineren van complexe integrale projecten
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt
Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
Kennis van: Netwerk in de regio, kennis van ontwikkelingen rondom coffeeshopbeleid landelijk en lokaal.
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt
Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.