Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectcoordinator LIFE IP Klimaatadaptatie

Gemeente Apeldoorn

Marktplein 1, 7311 LR Apeldoorn, Nederland

Sluit over 10 dagen
Onbekend 12 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

25 jun 2025

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht

LIFE IP Klimaatadaptatie is een Europees project met als doel de nationale klimaatadaptatie te versnellen. In totaal doen 22 overheden en organisaties mee. Gemeente Apeldoorn participeert in het programma middels ons Stadspark Apeldoorn. Middels het stadspark verbeteren we onze leefomgeving en de weerstand tegen klimaatverandering. Middels dit project willen we:

  • Klimaatadaptieve zones in de binnenstad bieden door meer groen (planten en bomen) en blauw (water) aan te leggen.
  • Een grote groep inwoners bewust maken van de gevolgen van klimaatverandering en wat we daar tegen kunnen doen.
  • Een groot oppervlakte en een substantieel aantal inwoners beter bestand te laten zijn tegen hitte.

De doelen van het LIFE IP Klimaatadaptatieprogramma zijn:

  • Het ontwikkelen van toegankelijke en begrijpelijke kennisproducten en tools.
  • Het stimuleren van bewustwording en urgentiebesef, zodat mensen en organisaties in actie komen.
  • Het stimuleren van een integrale aanpak met andere opgaven en het ontwikkelen van structuren voor besluitvorming die deze aanpak ondersteunen.
  • Het ontwikkelen van businessmodellen en vormen van financiering voor adaptatiemaatregelen.

De doelen zijn verdeeld in vier samenhangende tandwielen waarbij een aantal projecten horen. Als Apeldoorn trekken wij het tandwiel Bewustwording en Urgentiebesef. Zie voor meer informatie: https://klimaatadaptatienederland.nl/overheden/life-ip-klimaatadaptatie/. 

Wat ga je doen?

De coördinator /projectleider heeft de volgende taken:

  • Trekker van de werkgroep C2 Tandwiel Bewustwording & urgentiebesef.
  • Verzamelen inzicht in/ervaringen over klimaatadaptatie uit de diverse ruimtelijke ontwikkelingsprojecten die wij uitvoeren.
  • Delen van deze ervaringen met de partners.
  • Rapportage naar de leadpartner en opleveren van de benodigde documenten.
  • Communicatie/PR intern over het LIFE-IP project, zodat alle betrokkenen goed aangehaakt zijn.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Het ingediende CV bevat maximaal 3 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 3 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
2. De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 1 september 2025 beschikbaar voor 12 uur per week.
3. De kandidaat heeft HBO werk- en denkniveau.
4. De kandidaat heeft minimaal 12 maanden werkervaring met het begeleiden/ trekken van een LIFE EU-project.
5. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met (regionale) samenwerkingsverbanden op het gebied van watermanagement en/of klimaatadaptie. Bij voorkeur heeft kandidaat al een goed netwerk binnen gemeente Apeldoorn en (een groot deel van) de samenwerkingspartners van het tandwiel ‘bewustwording en urgentiebesef’ (gemeenten Arnhem, Groningen, Amsterdam Weerproof, Rotterdam, Hoogheemraadschap Stichtse Rijnlanden (benoem dit expliciet in het cv).
6. De kandidaat heeft werkervaring binnen een gemeente, of ander gelijksoortige organisatie, met circa 1000 medewerkers.
7. Het maximale uurtarief is € 85,- exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
8. De kandidaat heeft affiniteit met het onderwerp klimaatadaptatie op zowel vakdisciplines als watermanagement als hitte/koude/energie. Beschrijf in CV. (50 punten).
9. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het realiseren van bewustwording bij bewoners, maar ook binnen organisatie over een specifiek onderwerp (bewustwording is de eerste stap naar verandering/actie). Beschrijf in CV of deel een document waaruit jouw eigen bijdrage van de succesvolle actie(s) blijkt (maximaal 50 punten).
A:  De kandidaat heeft maximaal 1 aantoonbare actie uitgevoerd (0 punten).
B: De kandidaat heeft 2 aantoonbare acties uitgevoerd (25 punten).
C: De kandidaat heeft 3 of meer aantoonbare acties uitgevoerd (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
-           Je weet de weg binnen onze organisatie goed te vinden.
-           Je bent in staat om met externen een duurzame relatie op te bouwen.
-           Je bent een aanpakker en organiseert regelmatig grotere en kleinere life en online bijeenkomsten.
-           Je draait je hand er niet voor om voor het tijdig en compleet aanleveren van rapportages aan de leadpartner.
-           Het spreken en schrijven van de Engelse taal is voor jou geen probleem.

Benodigd aantal professionals
1.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Inkoop van gemeente Apeldoorn beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Opdrachtgever”.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde selectiecriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten ontvangen op elke competentie een score (0, 3 of 5) van de opdrachtgever. Opdrachtgever behoudt zich het recht om de opdracht te gunnen aan inschrijving met de hoogste score op de competenties. Wanneer geselecteerde kandidaten onvoldoende scoren op de door de opdrachtgever beoordeelde competenties  zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 14 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 10 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie 

  • De leverancier of kandidaat wordt verplicht de NAW gegevens te delen in de inschrijving of uiterlijk bij de gesprekken planning aan Flextender
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien één kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.
  • Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 1 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 7 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur