thumbnail
thumbnail

Inhuur twee (2) ervaren juristen bouw- en woningtoezicht

Marktplein 1, 7311 LR Apeldoorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 95,00
32-36 Gelderland

Begindatum:

1 jul 2023

Einddatum:

1 jul 2024

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

24 mei 2023

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Apeldoorn is op zoek naar twee (2) ervaren juristen bouw-en woningtoezicht. Jurist bouw- en woningtoezicht is jouw passie en kent geen geheimen voor je. Nieuwe ontwikkelingen maak jij je eigen en je weet deze door te voeren in de praktijk. Zelfstandig werken maar ook samen met collega’s? Voor jou geen probleem, jij bent zelfstandig maar ook een teamplayer. Je deelt je kennis met je collega’s. 

Informeel waar het kan, formeel waar het moet 

Tijdens jouw werkdag houd je nauwgezet de voortgang van dossiers bij en je betrekt hierbij collega’s zoals bestemmingsplanjurist, vergunningverlener. Geeft de casus aanleiding dan breng jij integraal advies uit aan het bestuur. Je ondersteunt je collega van Juridische Zaken tijdens een eventuele juridische procedure en treedt op als vertegenwoordiger van de gemeente indien nodig. Concreet betekent dit dat jij:

  • zelfstandig (complexe) juridische handhavingsvraagstukken afhandelt;

  • preventieve handhaving stimuleert door het leveren van maatwerk waarbij je de belangen van alle factoren kunt afwegen;

  • op de hoogte bent van jouw vakgebied en nieuwe ontwikkelingen doorvoert in het werkveld.

Los jij het op met een goed gesprek?

Je komt in een afdeling van technische bouwplantoetsers, constructeurs, toezichthouders bouwen, toezichthouders handhaving, toezichthouders openbare ruimte en collega juristen bouw- en woningtoezicht. Een afdeling, bestaande uit ongeveer 80 collega's, die hard werkt aan het technisch toetsen van bouwplannen en op het handhaven van regels in de bebouwde ruimte en onbebouwde ruimte. Een afdeling die zich aan het voorbereiden is op de komst van nieuwe wetgeving. Genoeg uitdaging voor jou en jouw afdeling dus!

Omschrijving van de kandidaat
Van de kandidaat wordt verwacht dat je: 

  • dingen zelfstandig oppakt en voorstellen doet ter verbetering;

  • zoveel mogelijk juridische procedures voorkomt door jouw aanpak;

  • gericht bent op samenwerken en begrijpt dat de regels een middel zijn, geen doel.

  • zelfstandig (complexe) juridische handhavingsvraagstukken afhandelt;

  • preventieve handhaving stimuleert door het leveren van maatwerk waarbij je de belangen van alle factoren kunt afwegen;

  • op de hoogte bent van jouw vakgebied en nieuwe ontwikkelingen doorvoert in het werkveld;

  • een vraagbaak bent voor collega's.

Verder:

  • voer je overleg met de collega's over en ben je verantwoordelijk voor de prioritering;

  • ben je verantwoordelijk voor de afhandeling van dhet gehele handhavingstraject;

  • behandel je de juridische en beleidsmatige aspecten van overtredingen ten aanzien van bouwen zonder vergunning, bouwen in afwijking van de vergunning en ruimtelijk strijdig gebruik;

  • toets je overtredingen in voorkomende gevallen aan stedenbouwkundige en andere voorschriften;

  • voer je waar nuttig en/of nodig onderhandelingen met overtreders om tot oplossingen te komen;

  • ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de afgesproken strategie en het daarbinnen aandragen van acceptabele oplossingen.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2023 tot en met 1 juli 2024 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee maal zes maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  2. De kandidaat heeft vijf of meer jaren relevante werkervaring. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende cv.

  3. De kandidaat heeft een afgeronde HBO-/WO-opleiding Rechten.

  4. De kandidaat heeft goede kennis van het vakgebied en handelt de dossiers zelfstandig af.

  5. De kandidaat dient binnen 8 weken na aanvang van de werkzaamheden een VOG te overleggen.

  6. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Voor elke kandidaat die aangeboden wordt dient een aparte inschrijving te worden gedaan.

Gunningscriteria

  1. De kandidaat heeft vijf of meer jaren relevante werkervaring bij een overheidsinstantie en/of gemeente.

  2. De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied.

  3. De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die zijn gesteld in het functieprofiel.

  4. De kandidaat heeft ervaring met zaaksystemen zoals Djuma of vergelijkbaar.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Inhuur twee (2) ervaren juristen bouw- en woningtoezicht die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.