Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

Verkeer en Openbare Ruimte - Procesmanager senior

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

16 nov 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 175Opdracht uren 16 - 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Je gaat leiding geven aan een publiek-privaat innovatieteam dat vorm en inhoud geeft aan de transitie naar een nieuw logistiek systeem in het Wallen en Lastagegebied. Dit nieuwe logistiek systeem is nodig omdat de huidige wijze van bevoorrading in dit gebied, vooral met (zware) vrachtwagens, teveel schade maakt aan de kademuren, zorgt voor opstoppingen en de openbare ruimte te weinig ruimte biedt hiervoor. Om dit te bewerkstelligen wordt er een vrachtwagenverbod ingesteld (met een ontheffingsregeling) en een samenwerking opgezet met de logistieke sector. Deze uitvraag gaat over leiding geven aan deze publiek-private samenwerking.

Werkzaamheden

  • Draagvlak creeren onder bedrijven die actief zijn in het doelgebied om invulling te geven aan een transitie;
  • Ontwikkelen van een nieuw logistiek systeem voor de Wallen en Lastagegebied in samenwerking met bedrijven, brancheorganisaties en kennisinstellingen;
  • Bedenken van een pakket aan maatregelen verzorgen, samen met de deelnemende bedrijven, wat als advies aan de gemeente kan worden meegegeven om daadwerkelijk deze buurten met minimaal aantal vrachtwagens te kunnen bevoorraden.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar wo werk- en denkniveau. Dit werk- en denkniveau is opgedaan door relevante werkervaring en/of een behaald wo-diploma. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan en het document moet meegenomen worden naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring (max. 2 jaar geleden) als strategisch adviseur, programmamanager of senior projectmanager. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring (max. 2 jaar geleden) op het thema stedelijke logistiek bij een van de G4 gemeenten met vergelijkbare binnenstedelijke problematiek. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar kennis en ervaring met het opzetten van publiek-private samenwerkingen. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar ervaring en affiniteit met ruimtelijke vraagstukken in relatie tot stedelijke logistiek en mobiliteit. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar ervaring in een complexe politiek bestuurlijke omgeving. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en ervaring met stakeholdermanagement in een publiek-private samenwerking binnen de logistieke sector. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en ervaring met werken binnen de gemeente Amsterdam en kennis van de ambtelijke organisatie. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Je komt te werken onder de afdeling opdrachtgeverschap van de directie Verkeer en & Openbare Ruimte (V&OR). Deze directie valt onder het cluster Ruimte en Economie. Vanuit deze afdeling word je ingezet bij het projectteam Verkeersluwe Wallen. Verkeersluwe Wallen is een opgave uit de Aanpak Binnenstad en is gericht op een aantal aspecten, waaronder het terugdringen van het aantal vrachtwagens en het, in samenwerking met de logistieke sector, op gang brengen van een logistieke transitie wat nodig is om de (toenemende) logistieke druk het hoofd te bieden. Je rapporteert aan de ambtelijk opdrachtgever en de projectmanager.

Gespreksinformatie

Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM
Planning interviews: z.s.m. na sluiting

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver:

  • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert;
  • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert);
  • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.

De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.

Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.

Van toepassing zijnde overeenkomst: Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing.

Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd.

Wet Waadi: Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Leverancier bevestigt hiernaar te handelen. Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel.

Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr