Stadsdeel West - Medewerker vergunningen bouw medior

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
100 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

5 mei 2025

Einddatum:

4 nov 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

8 apr 2025

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Je werkt bij stadsdeel West op onze locatie aan het Bos en Lommerplein 250. Het stadsdeel West bestaat uit de gebieden Oud-West, De Baarsjes, Westerpark en Bos en Lommer. Dit gebied kent een enorme veelzijdigheid in het type aanvragen dat behandeld wordt. Zo is het gebied Oud-West een zeer dichtgevolkt gebied, waar er in Bos en Lommer nog veel mogelijk is en grote projecten spelen. Deze verscheidenheid brengt ook een mooie variatie aan type aanvragen met zich mee.

Het team Vergunningen Bouw bestaat momenteel uit 22 collega’s, maar wordt uitgebreid naar 24. Deze vacature dient dus ter uitbreiding van het team. Het team Vergunningen Bouw heeft een goede verhouding tussen zeer ervaren collega’s en nieuw talent wat van elkaar leert en elkaar helpt waar nodig. Intensieve samenwerking staat centraal, niet alleen binnen het team zelf maar ook met juristen, toezichthouders en externe partijen. Vergunningen Bouw is onderdeel van de afdeling Vergunningen, Toezicht & Handhaving en is in elk stadsdeel apart vertegenwoordigd. We streven over stadsdelen een zo uniform mogelijke werkwijze na, wetende dat elk stadsdeel haar eigen unieke kenmerken heeft.

Opdrachtomschrijving
In de functie van Medior medewerker vergunningen bouw voer je de regie over meer complexe, soms politiek gevoelige dossiers. Je beoordeelt en toetst de omgevingsvergunningen en werkt hiervoor nauw samen met vakspecialisten (zoals de brandweer, milieu, welstand, monumenten) of collega’s in een betreffende wijk. Je handelt deze dossiers zelfstandig af en weet het management en bestuur te ondersteunen en adviseren.

Werkzaamheden

  • Je informeert burgers en ondernemers over de mogelijkheden en noodzaak van een vergunningsaanvraag.

  • Je toetst en coördineert aanvragen en stuurt op een vlotte afhandeling van de omgevingsvergunning.

  • Je stemt intern en extern af met diverse disciplines, zoals gebiedsteams, stedenbouw, economie, planologie, parkeren, verkeer. Daarbij zoek je tevens de actieve afstemming met ketenpartners zoals Waternet, Omgevingsdienst, GGD, Wonen, etc;

  • Je legt bij bezwaarzaken helder uit waarom een besluit is genomen.

  • Je adviseert de gebiedsteams van de stadsdeelorganisatie, het bestuur en de (gemeentelijke) politiek.

  • Zorg je voor een stad die goed omgaat met geschillen en conflicten en handel je daarbij binnen de juridische kaders.

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Eisen
Deze dienen duidelijk te blijken uit CV.

  1. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau.

  2. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  3. De aangeboden kandidaat is in bezit van ABW-2

  4. De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf jaar werkervaring met het behandelen van aanvragen omgevingsvergunning

  5. De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar werkervaring met het behandelen van complexe aanvragen omgevingsvergunning

Competenties
30 punten

  • Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.

  • Oordeelsvorming: Komt op basis van informatie en analyse van een gegeven situatie tot een weloverwogen en realistisch oordeel.

  • Klantgerichtheid: Speelt in op de wensen en behoeften van de klant.

  • Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.

  • Besluitvaardig: Neemt besluiten als de situatie daarom vraagt. Hakt knopen door en schept duidelijkheid.

  • Stressbestendig: Blijft effectief werken onder druk, bij tegenslag en/of in een hectische omgeving.

Wensen
Deze dienen duidelijk te blijken uit CV.

  1. De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar werkervaring met Powerbrowser
    10 punten

  2. De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar werkervaring in een G-4 gemeente
    20 punten

  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar werkervaring met het behandelen van politiek gevoelige aanvragen omgevingsvergunning
    20 punten

  4. Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 90 en maximaal € 100
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20 punten

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur