Ruimte en Duurzaamheid - Projectmanager strategie transitie tankstations

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
150 24-32 Noord-Holland

Begindatum:

7 apr 2025

Einddatum:

6 okt 2025

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

25 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Je bent onderdeel van team Uitstootvrije Mobiliteit binnen de directie Ruimte & Duurzaamheid. Dit team zit op Weesperplein 8 in Amsterdam en heeft ongeveer 50 betrokken medewerkers.

Opdrachtomschrijving
Je bent als projectmanager verantwoordelijk voor het opstellen van de strategie transitie tankstations. Door de opkomst van elektrische auto’s is er een afnemende behoefte aan fossiele brandstoffen en daarmee tankstations. Er ontstaat een potentieel om deze te transformeren naar snellaadstations. De gemeenteraad heeft gevraagd om een strategie om de transitie van tankstations naar snellaadstations vorm te geven.

Je start niet vanaf nul, want de afgelopen periode is er gestart met:

  • een participatietraject met tankstationexploitanten,

  • een marktconsultatie,

  • een afgeronde ruimtelijke analyse naar het toekomstige netwerk van snellaadstations op basis van zowel kwalitatieve aspecten (ruimtelijke spreiding over de stad en eigendomssituatie) en anderzijds de stedelijke ambities (plannen voor gebiedsontwikkeling en duurzaamheidsambities).

Als projectmanager ben je de spin in het web tussen de betrokken gemeentelijke directies, het bestuur, maar ook branchepartijen en tankstationhouders. Je coördineert en bewaakt het proces om tot het eindresultaat te komen: een door het college B en W vastgestelde strategie inclusief een projectplan voor ambtelijke uitvoering (rolverdeling directies, budget, planning, etc.).

Tevens bereid je het Opdrachtgeversoverleg (OGO) voor om de benodigde stappen te kunnen zetten richting de ambtelijke stuurgroep, bestaande uit de betrokken directeuren van de directies Ruimte en Duurzaamheid, Vastgoed en Grond en Ontwikkeling.  De vervolgstap is richting de betrokken wethouders en het college van B en W.

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Eisen

  1. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau.

  2. De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma.

  3. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  4. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als (senior) proces/projectleider.

  5. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring bij een grote gemeente met transitieprocessen, bij voorkeur op het gebied van gebiedsontwikkeling, mobiliteit en/of laadinfrastructuur.

  6. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 150,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.

Gunningscriteria

  1. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring opgedaan met complexe beleidsvraagstukken bij een G4-gemeente.

  2. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het schrijven en afstemmen van beleidsnotities.

  3. De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring met bedrijfseconomische en juridische aangelegenheden.

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

Let op!: Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.