Projectleider AFIS - Van Verkoop tot en met Ontvangst

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
Geen maximum 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 apr 2025
Deze opdracht is exclusief te vinden op Opdracht Overheid.
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Het Team
De beoogde projectleider werkt met een aantal specialisten van directie Financiën en Inkoop en van andere directies. De projectleider stuurt het team aan, onder (eind)verantwoordelijkheid van de trekker van het AFIS-spoor VVTO. Neemt deel aan het kernteamoverleg.

Omschrijving van de opdracht
Gemeente Amsterdam is sinds januari 2025 overgestapt op AFIS: een nieuw financieel en inkoopsysteem. Gemeente Amsterdam geeft ongeveer 7 miljard euro per jaar uit. Het is de taak om dit geld betrouwbaar en doelmatig te besteden. Daarover legt de gemeente uitgebreid en transparant verantwoording af, zowel aan de gemeenteraad als aan de Amsterdammer. Om dit goed te kunnen doen, is de gemeente Amsterdam overgestapt naar AFIS: een modern en betrouwbaar systeem

Er zijn op dit moment problemen met de implementatie cq livegang AFIS. Dienst Belastingen is op zoek naar een ervaren projectleider die de inhoudelijke experts kan helpen met het opzetten van een pva, planning en het coördineren van de werkzaamheden alsmede de communicatie met andere onderdelen binnen de gemeente voor het proces van Verkoop tot en met Ontvangst.

De beoogde projectleider werkt met een aantal specialisten van directie Financiën en Inkoop en van andere directies. De projectleider stuurt het team aan, onder (eind)verantwoordelijkheid van de trekker van het AFIS-spoor Van Verkoop t/m Ontvangst (VVTO)

Gewenste resultaten & activiteiten:

  • Opstellen en sturen op het projectplan Van Verkoop t/m Ontvangst

  • Team aansturen op het integraal behalen van mijlpalen en resultaten.

  • Neemt daarbij deel aan het kernteamoverleg

  • Stakeholdermanagement; het managen van de (beschikbaarheid van de) verschillende omgevingen, communicatie hierover richting eindgebruikers.

  • Risico’s en mitigerende maatregelen opstellen en zorgen dat deze worden uitgevoerd.

De PL beschikt over enige kennis van de financiële processen binnen de gemeente, maar hoeft geen financieel specialist te zijn. De PL is vaardig in het aansturen van het team en het organiseren van de aanpak.

Kandidaat omschrijving

  • Generieke eis vanuit contract BIA (niet aan te passen) De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo of wo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met project- programma- en/of procesmanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met complexe opdrachten (meerdere disciplines en uiteenlopende belangen) in een overheidsinstanties.

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het bereiken van duurzaam resultaat: na zijn/haar vertrek kan de organisatie zelfstandig verder met het resultaat waar samen met de organisatie aan is gewerkt (van papier naar praktijk).

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het realiseren van structurele samenwerking.

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het maken van keuzes in de aanpak om (gedrags)veranderingen te realiseren (veranderkundig) onderbouwen.

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring als sparringpartner op directie- en bestuursniveau en/of heeft hen (strategisch) geadviseerd.

Eisen

  1. Ruime ervaring als projectleider binnen de G4

Competenties
Aan competenties breng je mee:

  • Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.

  • Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.

  • Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.

  • Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze.

  • Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.

  • Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.

Wensen

  1. Affiniteit met (financiële) processen
    45%

  2. Ervaring met de implementatie van ERP systemen
    45%

  3. Uurtarief: (minimaal geboden tarief/uurtarief bid*wegingsfactor)
    10%

Aanvullende informatie

  • Gezien het belang van de opgave, de korte duur van de opdracht en de benodigde intensieve samenwerking, is het klikgesprek onderdeel van de procedure.

  • Salarisschaal: 12

  • Mogelijkheid tot verlenging
    Einddatum verlenging: 31-12-2025

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur