Programmateam Varen - Analist senior

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum Noord-Holland

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

12 - 16

Publicatiedatum:

22 jul 2025

Omschrijving

De ABRvS (afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State) heeft in september en oktober uitspraak gedaan dat het vaarbeleid van de gemeente Amsterdam niet goed is onderbouwd en om die reden geen stand houdt. Ten behoeve van het ontwikkelen en onderbouwen van beleid voor het gebruik van het water zijn en worden er verschillende onderzoeken uitgezet. De meeste onderzoeken worden uitgezet in de periode april tot en met september 2025 en de resultaten worden verwacht in het najaar van 2025. Het najaar van 2025 en het voorjaar van 2026 zullen worden gebruikt om de onderzoeksresultaten te analyseren en te vertalen naar concrete beleidsadviezen.

Er wordt gezocht naar een senior analist voor 12 tot 16 uur per week voor de periode van 15 juli tot en met 31 december 2025, met een mogelijkheid met verlenging tot 1 juli 2026. Als senior analist (hierna te noemen: opdrachtnemer) ben je verantwoordelijk voor het uitzetten en begeleiden van onderzoeken. Op basis van de onderzoeksresultaten maak jij analyses die kunnen worden gebruikt voor het ontwikkelen en onderbouwen van beleid en maatregelen om de Amsterdamse grachten leefbaar en toegankelijk te houden voor iedereen. Aan het einde van de opdracht liggen er onderzoeksrapporten die bruikbaar zijn voor de ontwikkeling en onderbouwing van het nieuwe beleid voor het gebruik van water. De onderzoeksrapporten zijn geanalyseerd en omgezet naar concrete adviezen voor het nieuwe beleid. De verwachting is dat de meeste onderzoeken eenmalig worden uitgevoerd en wanneer de onderzoeksresultaten ontvangen en geanalyseerd zijn er geen vervolgonderzoeken uit voortkomen.

De opdracht wordt zelfstandig uitgevoerd, samen met de verantwoordelijk beleidsmedewerkers, in opdracht van de opgavemanager varen. Er wordt verantwoording afgelegd aan de teamleider Beleid. Samen met de opgavemanager stuurt de teamleider beleid bij, wanneer nodig. Ook heeft de opdrachtnemer met hem één-op-één gesprekken over de opdracht en de te behalen resultaten. Als opdrachtnemer heb je te maken met de verantwoordelijk wethouder voor het vaarbeleid, verschillende rederijen en hun gemachtigden, Waternet, diverse onderzoeksbureaus en collega’s van verschillende afdelingen binnen de gemeente Amsterdam, waarbij te denken valt aan Nautisch Toezicht (THOR NT), Team Uitstootvrij Mobiliteit (TUM), Ruimte en Duurzaamheid (R&D), Verkeer & Openbare Ruimte (V&OR), economische zaken (EZC), juridische zaken (DJZ) en de stadsdelen.

Werkzaamheden

  • Diverse onderzoeken begeleiden;

  • Contact hebben met de onderzoekers over de voortgang, de vraagstelling en de resultaten;

  • Afstemmen met interne en externe stakeholders over de verschillende onderzoeken;

  • Onderzoeksresultaten analyseren en deze omzetten naar concrete adviezen voor de ontwikkeling van beleid en maatregelen;

  • Meedenken over passagiersvaart, transport over water, recreatievaart en pleziervaart.

Eisen

  • Eis - Draaideurconstructie

    Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?

    Let op antwoordmogelijkheden:
    Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
    Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)

  • Vragen over aangeboden kandidaat

    Amsterdam heeft beheersmaatregelen genomen om te voldoen aan de wet DBA. Er geldt een tussenpauze van 6 maanden (na maximale inzet van 24 maanden) voor elke zzp-er tussen een volgende opdracht (alle inhuurduur opeenvolgend bij elkaar opgeteld binnen de Gemeente Amsterdam ongeacht welke opdracht of directie).

    Let op antwoordmogelijkheden:

    • Nee, ik bied geen zzp'er aan.

    • Nee. De zzp'er heeft de afgelopen 6 maanden geen opdracht voor de gemeente Amsterdam uitgevoerd. 

    • Ja.  De zzp'er heeft korter dan 6 maanden geleden wel aan een of meerdere opdracht (en) voor de gemeente Amsterdam gewerkt met een totale duur van 24 maanden. (KO)

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
    Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat beschikt over een erkende wo-diploma, bij voorkeur in een technische richting.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 8 jaar relevante ervaring met strategische analyse-werkzaamheden en juridische advisering.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met (bestuurs-)advisering in de gemeente Amsterdam in de afgelopen 2 jaar.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kwantitatieve analyse- en advieservaring voor bestuurlijke doeleinden.

Wensen en competenties

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 8 jaar relevante werkervaring binnen een grote gemeente.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het onderwerp gebruik van het water, kennis van het gebied en de verschillende stakeholders.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het toepassen en interpreteren van wet- en regelgeving en beleidskaders. Je weet hierin de juiste balans te vinden.

Organisatie en team

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom! Het programma Varen is opgezet om de ambitieuze vaarplannen van het College waar te maken en nieuwe maatregelen te ontwikkelen die Amsterdam leefbaar houden. Het programma bestaat uit vijf dynamische teams: Beleid, Vergunningen, Nautisch Beheer, Juridische Zaken en Staf & Projecten. Binnen het team juridische zaken werk je samen met een hechte groep van negen collega’s.

Gespreksinformatie

Planning interviews: z.s.m. na sluiting

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Deadlines Voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines. Graag verwijzen wij u hiervoor naar het kopje 'Planning'. Let op! Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module' van Mercell. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur