Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

programmaregisseur houtbouw

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

8 - 16

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 8 - 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De programmaregisseur houtbouw is verantwoordelijk voor het aanjagen van de Green Deal Convenant Houtbouw MRA 2023-2025: Hierbij heeft de programmaregisseur de taak om een publiek-private samenwerking te onderhouden met de uiteenlopende convenantpartners. Het doel van de programmaregisseur is om het afgesproken streven -20% van de MRA woningproductie in houtbouw vanaf 2025- mede door de gezamenlijke ondertekenaars te doen realiseren. De programmaregisseur legt verantwoording af op deze doelstelling aan de triple-helix stuurgroep houtbouw waarin bestuurders van gemeenten en vastgoedpartijen zitting in hebben.

Werkzaamheden

De programmaleider zorgt met een klein team van professionals voor het opzetten en uitvoeren van een meerjarig programma op basis van een jaarlijks Actieplan Houtbouw MRA: Rapporteert aan de ambtelijke opdrachtgever, de programmamanager Bouwen en Wonen MRA. Portefeuillehouders Overleg Bouwen en Wonen is de formele bestuurlijke opdrachtgever. De publiek-private Bestuurlijke Stuurgroep Houtbouw MRA stuurt inhoudelijk in het programma Zorgt voor cofinanciering en externe sponsoring om het gewenste programma budgettair te kunnen realiseren Weet efficient en nauw samen te werken met landelijke programmas als Convenant Toekomstbestendig Bouwen, City Deal (BZK) en Lente Akkoord 2.0 (NEPROM, IVBN e.a.)

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan het feit dat Loonbelasting en werknemerspremies worden afgedragen voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert.
  • Inschrijver voldoet aan het feit dat een werkgeversgezag bestaat tussen Inschrijver en kandidaat.
  • Inschrijver voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.
  • Uit het uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan één medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving).
  • De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • Het cv van de kandidaat is in het Nederlands opgesteld en is maximaal 5 A4 groot.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een WO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft een WO opleiding, bij voorkeur Bouwkunde, Architectuur, Planologie, Bedrijfskunde of Bestuurskunde. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan en het document moet naar het interview meegenomen worden.
  • Er dient een motivatie van maximaal 1 A4 te worden toegevoegd waarin wordt aangegeven waarom de kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
  • De aangeboden kandidaat heeft minstens 20 jaar ervaring met gebiedsontwikkeling. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft minstens 10 jaar ervaring met werken in een politiek-bestuurlijke omgeving op strategisch niveau. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft een aantoonbaar groot netwerk in de vastgoedsector. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met regionale samenwerking bij voorkeur in een G4 gemeente. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Triple-Helix samenwerkingen. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s)

Je komt te werken binnen het programma Bouwen en Wonen van de Metropoolregio Amsterdam. De opdrachtgevers zijn de twee programmamanagers Bouwen en Wonen van de MRA. Daarnaast heb je inhoudelijk een bestuurlijk opdrachtgever en dat is de stuurgroep houtbouw en de voorzitter van deze stuurgroep.

Gespreksinformatie

Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1

Aantal kandidaten op interview: 2

Planning interviews: n.t.b.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan de gestelde eisen.

Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing.

De leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel.

Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord bij indienen. U dient iedere inschrijving apart in te dienen. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. De referent dient op de hoogte te zijn van de referentie.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr