Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

Portfoliomanager Opdrachten Nieuw-West

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen
Opdracht tarief 115Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Portfoliomanager Opdrachten Nieuw-West ondersteun je de opdrachtgevers op strategisch niveau - zowel financieel als procesmatig en inhoudelijk - bij het beheren van de portfolio van projectopdrachten NW (o.a. gefinancierd vanuit het Ambtelijk Opdrachtgeversbudget (hierna AOB). Tegelijkertijd ben je de bewaker van het AOBbudget.

Werkzaamheden

  • Secretarisschap van het opdrachtversoverleg;
  • Strategisch en tactische sparringpartner voor gebiedspoolmanager en Teammanager GPMO;
  • Controle juiste budgettering van het AOB-budget;
  • Inrichten en onderhouden van een projectvoortgangssysteem, inclusief rapportages;
  • Inhoud geven aan raming, financiering, monitoring en afrekening proceskosten. Daarnaast zorgen voor de doorvoering in de P&C-cyclus van het stadsdeel en afstemming daarover met de directies;
  • Faciliteren en aansturen van de projectmanagers met betrekking tot de bovenstaande taken (projectniveau);
  • Faciliteren van de opdrachtgevers met betrekking tot de bovenstaande taken (portfolioniveau).

In overleg met een andere collega zal je onderstaande werkzaamheden verrichten:

  • Troubleshooting (financieel) systeemtechnische problemen;
  • Deelname aan een ICT-werkgroep ter verbetering van het Digitale Werkplannen Systeem;
  • Controleren (op juistheid informatie) van betreffende Interne verrekeningen en memoriaalboekingen

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau (Bedrijfskunde, Financien, Economie, Informatiemanagement of vergelijkbaar). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. De kandidaat moet het document meenemen naar het interview.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring met (gemeentelijke) begroting en bedrijfsvoering. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring op het gebied van portfoliomanagement en projecten op het gebied van fysiek, ruimtelijk & sociaal. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring met IT programma's (project-informatiesystemen en natuurlijk MS Office). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring met de systematiek van de grondexploitaties (GREX-en) of de bereidheid om zich hierin te verdiepen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. De referent dient op de hoogte te zijn.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie of andere overheidsinstelling. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare en relevante ervaring binnen de Gemeente Amsterdam. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare en relevante ervaring binnen een Stadsdeel Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Stadsdeel Nieuw-West is een van de 7 stadsdelen van de gemeente Amsterdam, ook wel het "groene stadsdeel" genoemd. De gebiedspool is een van de organisatieonderdelen van het stadsdeel. De gebiedspool Nieuw-West levert expertise en menskracht voor de uitvoering van gebiedsplannen, uitvoeringsplannen, programmas en projecten in het stadsdeel. De gebiedspool is een flexibele, innovatieve, hands-on afdeling waar uitwisseling van kennis en mensen tussen stadsdeel en directies mogelijk wordt gemaakt. De focus ligt op menskracht beschikbaar houden en/of krijgen om te werken aan opgaven en bij te dragen aan resultaten in gebieds- en uitvoeringsteams en in project- en gebieds-overstijgende programmateams. Binnen de Gebiedspool werken Programmamanagers die de opdrachten op gebied van fysieke en sociale projecten vormgeven.

Gespreksinformatie

  • Werklocatie: Plein 40-45, 1, 1064SW, AMSTERDAM
  • Planning interviews: 8 december 2025
  • Aantal kandidaten op interview: 3

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Startdatum: 01-01-2026
  • Einddatum: 31-12-2026
  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
  • Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
  • Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr