Grond en Ontwikkeling - Planeconoom

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 5 dagen
123 16-24 Noord-Holland

Begindatum:

5 mei 2025

Einddatum:

4 mei 2026

Uren per week:

16-24

Publicatiedatum:

10 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Grond en Ontwikkeling realiseert de gemeentelijke doelstellingen voor gebieds- en vastgoedontwikkeling. Grond en Ontwikkeling maakt gemeentelijke grond bouwrijp, geeft erfpacht uit, beheert onroerend goed en levert financieel-economische begeleiding en management van ruimtelijke projecten. Bij het ontwikkelen van plannen proberen we de kosten, opbrengsten, fasering en kwaliteit met elkaar in evenwicht te brengen. We hebben verschillende rollen bij de ontwikkeling van vastgoed: adviseur, onderhandelaar, opdrachtgever of fondsbeheerder en vaak die van grondeigenaar.

Opdrachtomschrijving
Als planeconoom ben je het financiële geweten binnen gebiedsontwikkeling in Amsterdam. Je werkt mee aan de financiële strategieën van onze projecten en zorgt ervoor dat projecten financieel haalbaar en verantwoord blijven. Met jouw analyses en strategische inzichten draag je bij aan duurzame stedelijke ontwikkeling, waarbij je stuurt op rendement, kostenbeheersing en risicomanagement. Daarmee lever je direct een bijdrage aan een leefbare, toekomstbestendige stad waarin wonen, werken en mobiliteit in balans zijn. Als planeconoom ben je naast onderdeel van de afdeling planeconomie, ook onderdeel van de diverse multidisciplinaire projectteams van gebiedsontwikkelingsprojecten in de hele stad.

Taken:

  • Inwerken in de financiële systemen en grondexploitatiestructuur;

  • Kennismaken met de projecten en multidisciplinaire teams;

  • Opstellen en/of  ingroei van een eerste grondexploitatie en inzicht geven in risico’s;

  • Actief bijdragen aan de optimalisatie van grondexploitaties en transformaties;

  • Adviseren over financiële strategieën binnen je gebiedsontwikkelingsprojecten;

  • Zelfstandig werken met rapportageprocessen en risicobeheer binnen projecten, en hier indien nodig verbeteringen in aanbrengen.

Verantwoordelijkheden:

  • Grondexploitatie opstellen: Tijdens de planvormingsfase creëer je een gedetailleerde grondexploitatie door middel van het “reken en teken” proces;

  • Risicoanalyse: Je brengt in alle projectfasen de financiële risico’s in kaart en adviseert het projectteam;

  • Beheer grondexploitatie: Tijdens de uitvoeringsfase houd je de grondexploitatie actueel, rapporteer je hierover en zorg je voor de juiste budgettering van kosten en opbrengsten;

  • Projectafsluiting: Na afronding van een project sluit je de grondexploitatie af in afstemming met de accounthouder.

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Eisen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat is in het bezit van minimaal een erkend hbo-diploma in de richting van civiele techniek, planologie, stedenbouw, bouwkunde of economie.

    • Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  2. De aangeboden kandidaat dient zichzelf voor te stellen aan de hand van een, voor ons geschikte en aansluitende motivatie op één kantje van één A4 en aangeven waarom hij/zij geïnteresseerd en geschikt is voor specifiek deze functie. Hierin staat ook aangegeven hoeveel uur en per wanneer hij/zij beschikbaar is per week.

  3. De aangeboden kandidaat heeft recentelijk minimaal 4 jaar relevante werkervaring opgedaan, waarvan minimaal 2 jaar bij een grotere (semi) overheidsinstantie.

  4. De aangeboden kandidaat is beschikbaar vanaf mei 2025.

Competenties
20 punten

  • Overtuigingskracht

  • Samenwerken

  • Resultaatgerichtheid

  • Initiatief

Wensen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring bij een gemeente opgedaan.
    20 punten

  2. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met vastgoedontwikkeling en grondexploitaties opgedaan.
    20 punten

  3. De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur een planologische achtergrond.
    20 punten

  4. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal €123,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20 punten

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Let op!: Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzp’er) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzp’ers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur