Organisatie en team
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Erfpacht en Uitgifte is onderdeel van de directie Grond en Ontwikkeling. Onze overkoepelende directie Grond & Ontwikkeling heeft als missie: Meer waarde creeren voor de stad en metropool Amsterdam. We werken aan een duurzame en vitale stad voor burgers en bedrijven, voeren regie op gebieds- en vastgoedontwikkeling en het erfpachtstelsel. We geven grond uit in erfpacht en beheren dit, we maken kavels bouwrijp, transformeren en beheren onroerend goed en beheren project financien en het erfpachtvermogen. De afdeling Erfpacht en Uitgifte beheert ruim 300.000 erfpachtcontracten, met jaarlijkse canoninkomsten van meer dan 100 miljoen en een balanstotaal van circa 8 miljard. Bij de afdeling werken 280 medewerkers verdeeld over 7 teams. Als Implementatie Manager val je binnen het team Advies, Beleid en Ontwikkeling, subteam Advies & Ontwikkeling. In dit team komen verschillende expertises samen en vallen ook de product manager en product owners die onderdeel zijn van de vernieuwing. In het programma NISE wordt op basis van een nieuwe doel-architectuur het huidige informatielandschap het komende jaar gefaseerd vervangen. Dit met als doel om het Informatielandschap van de afdeling Erfpacht & Uitgifte te moderniseren en te vervangen door een nieuw component-gebaseerd stabiel, veilig en flexibel landschap. De architectuur is gebaseerd op de Common Ground principes die zorgen voor structuur en flexibiliteit, en is opgebouwd conform het vijf lagen model. De ontwikkeling gebeurt door 3 Agile teams, elk met hun eigen expertise. De 3 teams worden ondersteund door een stevige programma organisatie waarbij de Product Manager, Software & Integratie Architect en Release Train Engineer in de lead zijn.