Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Grond en Ontwikkeling - Functioneel beheerder senior erfpacht

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

12 mei 2026

Einddatum:

11 mei 2026

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

14 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
In de functie van unctioneel beheerder senior maak je deel uit van een beheerteam binnen de Vakgroep Functioneel Beheer van het I-domein. Je wordt ingezet op het beheer van de verschillende informatievoorzieningen die worden gebruikt binnen de gemeente Amsterdam. In deze gaat het om de directie Grond en Ontwikkeling met specifieke aandacht voor de afdeling Erfpacht en Uitgifte. Hier zal je verantwoordelijk zijn voor het beheer van de erfpachtapplicatie,

Je werkt samen met andere I-domein-disciplines in één of meerdere scrumteams, waar je uitvoering geeft aan beheeropdrachten rondom applicaties die onder het beheer binnen erfpacht en uitgifte vallen. Je bent het eerste aanspreekpunt van de organisatie als het gaat om vragen rondom beheer en onderhoud voor het I-domein en de gebruikers. Daarbij participeer je in één of meerdere scrumteams binnen de afdeling.

Wij zijn op zoek naar een veelzijdige functioneel beheerder met meer dan 6 jaar ervaring in het beheer van informatievoorzieningen. Je bent dus een stevige functioneel beheerder die in staat is om gebruikers en collega beheerders te ondersteunen en met de I-domein leveranciers problemen op te lossen.

Werkzaamheden

  • Het opstellen, bewaken en uitvoeren van beheerplannen van keten informatie systemen van directie Grond en Ontwikkeling, specifiek gericht op de erfpachtketen;

  • Het opstellen van impactanalyses, vrijgaveadviezen en functionele testplannen, dit bied je aan de business en begeleid deze in het wijzigingen proces;

  • Het voeren van gesprekken met (deel)proceseigenaren m.b.t. behoeften en wensen, hierbij adviseer je onder andere op de haalbaarheid en planning;

  • Voorstel in functionele termen voor vernieuwing en/of aanpassing bedrijfsprocessen, afgestemd op de kaders en richtlijnen van de CIO, SAA en de AVG Basics.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur