GGD Amsterdam Veilig Thuis - Teammanager

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 10 dagen
125 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

2 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als teammanager geef je leiding aan een team van ongeveer 25 deskundige, ambitieuze en betrokken medewerkers die meldingen bij Veilig Thuis beoordelen en die vervolg organiseren voor huishoudens en gezinnen die te maken hebben met kindermishandeling en/of huiselijk geweld.
In samenwerking met de werkbegeleiders zorg je voor een aantrekkelijke en heldere werkpraktijk. Je bent integraal verantwoordelijk voor de resultaten en de gewenste teamontwikkeling. Dit doe je in nauwe samenwerking met een collega-teammanager die een vergelijkbaar team aanstuurt.

Daarnaast maak je onderdeel uit van het MT van Veilig Thuis, bestaande uit vijf teammanagers en twee directieleden die gezamenlijk aansturen op:

  • inhoudelijke doorontwikkeling in de lijn met de waarden van het Toekomstscenario Kind- en Gezinsbescherming: gezinsgericht, eenvoudig, transparant en rechtsbeschermend en lerend;

  • de bouw van een aantrekkelijke en inclusieve werkpraktijk bij Veilig Thuis.

Binnen Veilig Thuis werken medewerkers in een context die voortdurend in verandering is, waarin het stelsel hapert en leidt tot stagnaties. Onze lange termijnstrategie is een organisatie overstijgende ontwikkeling die spannend is en niet direct tot verlichting leidt. Dit vraagt om stevig leiderschap en stuurmanskracht.

Werkzaamheden:

  • leiding geven aan een multidisciplinair team, bijdragen aan een aantrekkelijke werkpraktijk en schakelen tussen strategische en operationele werkzaamheden;

  • verantwoordelijk zijn voor goed functioneren van het team en hier vorm aan geven met de werkbegeleiders;

  • uitvoering geven aan- en zorg dragen voor goede randvoorwaarden op het gebied van P&O, facilitaire zaken en automatisering;

  • actieve bijdrage leveren als MT lid aan de organisatieontwikkeling binnen Veilig Thuis en aan de doorontwikkeling van het Toekomstscenario Kind- en Gezinsbescherming.

Eisen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;

  2. De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde relevante opleiding op hbo+/wo niveau.

    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;

  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in een leidinggevende positie;

  4. De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het sociaal domein;

Wensen en competenties

Wensen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat heeft werkervaring met de opgave het stoppen en voorkomen van huiselijk geweld en kindermishandeling;
    25p

  2. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het geven van leiding aan een team van hoogopgeleide uitvoerende medewerkers;
    20p

  3. De aangeboden kandidaat kent de werkprocessen van Veilig Thuis;
    20p

  4. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 125,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    10p

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
    Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
    10p

  • Coachen
    Geeft begeleiding aan medewerkers in het kader van hun taakvervulling, stimuleren van hun persoonlijke ontwikkeling.
    10p

  • Samenwerken
    Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
    10p

  • Verantwoordelijkheid
    Is aanspreekbaar op eigen handelen en/of dat van anderen en neemt de consequenties.
    10p

  • Omgevingsbewustzijn
    Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
    10p

  • Creativiteit
    Originele of nieuwe ideeën en oplossingen kunnen bedenken; invalshoeken vinden die afwijken van de gevestigde denkpatronen.
    10p

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Huiselijk geweld en kindermishandeling zijn de meest voorkomende vormen van geweld in Nederlanden en kunnen tot ernstige gevolgen op de korte en langere termijn leiden. Zoals in de Wet Maatschappelijke Ontwikkeling (WMO) omgeschreven, is Veilig Thuis Amsterdam-Amstelland aangewezen als hét advies- en meldpunt voor iedereen (0-100 jaar) die te maken heeft met huiselijk geweld en/of kindermishandeling of een vermoeden daarvan. Zowel burgers als professionals kunnen bij Veilig Thuis terecht. Altijd met het doel om acute en structurele veiligheid te organiseren. Daarnaast dragen we samen met onze partners in het netwerk bij aan meer samenhang in de aanpak van kindermishandeling en huiselijk geweld. Bij Veilig Thuis Amsterdam-Amstelland werken op dit moment ongeveer 160 deskundige collega’s, in diverse disciplines.

Veilig Thuis Amsterdam-Amstelland is onderdeel van de GGD Amsterdam en maakt deel uit van de Gemeenschappelijke Regeling Gemeentelijke Gezondheidsdienst Amsterdam-Amstelland, die bestaat uit de gemeenten Aalsmeer, Amstelveen, Amsterdam, Diemen, Ouder-Amstel en Uithoorn.

Gespreksinformatie

Planning interviews
Nader te bepalen

Beoordeling Interview

  • Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.

  • Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.

  • De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.

  • Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).

  • De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.

  • De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.

  • De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.

  • Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.

  • De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.

  • De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • Werklocatie: Valckenierstraat, 4, 1018XG, AMSTERDAM

  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Let op!: 
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur